Wednesday, August 17, 2016

RAHSIA PERSONALITI DIRI | Disebalik T-shirt


RAHSIA PERSONALITI DIRI | Disebalik T-shirt


Tahukah kamu bahawa lukisan pada baju T yang kamu pakai sehari-hari mengandungi pelbagai rahsia di sebaliknya? Pada kamu biasa atau untuk suka-suka. Tetapi bagi yang melihatnya, ia secara tidak langsung menterjemahkan imej atau peribadi sebenar kamu. Namun ini semua tidaklah seratus peratus betul. Kalau betul pun, anggaplah ia sebagai kebetulan sahaja.


Gambar Tempat-tempat Yang Menarik Dan Unik

Kamu gemar memakai baju T yang mengambarkan tempat-tempat yang menarik seperti menara KLCC, jambatan Pulau Pinang, Kuala Terengganu. Ini menunjukkan kamu sukakan kegiatan pengembaraan yang adventure. Di samping itu kamu juga diterjemahkan mempunyai peribadi yang berani dan tegas. Bersesuaian dengan kegemaran yang suka mengembara, kamu memang tidak suka mendiami sesuatu tempat dalam masa yang lama. Kamu juga seorang yang sangat aktif dan tidak boleh duduk diam.


Gambar Personaliti Yang Disanjungi Atau Kumpulan Rock

Sudah menjad perkara biasa bagi remaja memakai baju T dengan gambar personality atau artis popular sama ada dari dalam atau luar negara seperti Limp Bizkit,Nsync, XPDC dan sebagainya. Kamu digambarkan sebagai seorang yang suka bergaul bersama dengan golongan-golongan yang tertentu sahaja. Kamu juga tidak pernah gentar atau peduli apa orang lain fikir mengenai kamu. Kalau kamu gemar memakai baju T dengan gambar heavymetal, kamu merupakan seorang yang nakal dan degil. Kamu megah dengan sikap demikian. Kalau kamu suka gambar kumpulan baru yang popular, ia menggambarkan kamu sukakan sesuatu yang baru. Lain pula kalau kamu suka gambar personaliti yang terkenal menunjukkan kamu seorang yang sombong dan adakalanya bangga tidak menentu.


Gambar Iklan

Ini menggambarkan kamu seorang yang mudah mesra dan peramah. Dalam kehidupan seharian pula, kamu seorang yang terlalu cerewet dan behati-hati terutama dalam soal kewangan dan perbelanjaan. Tidak keterlaluan jika dikatakan bahawa kamu seorang yang kedekut. Dalam soal berfesyen, kamu merupakan seorang yang simple dan tidak suka warna-warna kilat yang gemerlapan. Jangan kecewa jika ada yang menterjemahkan kamu sebagai seorang yang ketinggalan zaman.


Gambar Logo Dan Lambang Perniagaan

Seseorang yang memakai baju yang mengandungi logo atau lambing perniagaan, kamu dianggap seorang yang angkuh atau suka menunjuk-nunjuk kepada orang lain dalam pelbagai hal. Kamu juga sangat mementingkan status dan sangat pemilih terutama dalam memilih rakan untuk bergaul. Namun tertanam juga sifat positif iaitu kamu juga sebenarnya sangat berbudi bahasa dan suka tolong menolong, tetapi sesama lingkungan kamu sahaja.


Gambar Kolej Atau Universiti

Jika kamu seorang pelajar di kolej tersebut, menunjukkan kamu benar-benar menghargai kolej kamu. Sesuailah sekiranya kamu menjadi pelajar kolej tersebut kerana ia menandakan kamu seorang yang sangat menghargai ilmu pengetahuan. Kamu juga sangat menghargai status dan taraf sosial.


Lukisan Tangan

Kamu digambarkan sebagai tergolong dalam masyarakat yang sangat mementingkan rumah dan keluarga. Kamu juga seorang yang sangat artistik, peramah dan suka mendapat perhatian. Malah kamu mempunyai citarasa yang tinggi dan tidak suka berahsia.


Gambar Dengan Warna Neon

Kamu sebenarnya ingin menjadi tumpuan. Kamu mahu masyarakat di sekeliling sentiasa mengambil berat tentang diri kamu. Individu yang gemar memakai baju T seperti ini digambarkan seorang yang banyak bercakap, periang, popular dan sentiasa mahu menjadi tumpuan. Rakan-rakan sekeliling kamu juga begitu memerlukan kamu. Tapi berhati-hati. Jangan sampai ada yang cuba mengambil kesempatan dari kamu


Tertulis Dengan Kata-kata Jenama Atau Kartun

Kamu digambarkan sebagai seorang yang murah hati dan sentiasa bersedia menolong mereka yang amat memerlukan. Kamu tidak pandai menyimpan rahsia dan sering bersikap terbuka. Kamu juga sangat menggemari dunia hiburan, sentiasa berusaha memberi kesenangan pada orang lain dan suka mengkaji kehidupan yang penuh kegembiraan. Dari segi pergaulan, kamu senang diajak bergurau dan berjenaka. Tak mudah ambil hati atau merajuk.


Kemeja T Yang Ketat

Jika kamu suka memakai kemeja T jenis ini, kamu digambarkan sebagai seorang yang sentiasa dahagakan pujian dari orang lain, seorang yang out-going dan sukakan kehidupan yang happy go lucky. Kamu jarang menunjukkan imej kamu yang sebenarnya. Walaupun demikian, dalam urusan kerja kamu lebih suka untuk melakukan dengan sempurna.


Kemeja T Kamu Longgar Dan Koyak

Kamu benci sikap hipokrit. Kamu seorang yang emosional tetapi tidak terpengaruh pada sesiapa pun. Apa yang dilihat itu yang sebenarnya mementingkan keselesaan dan kesejahteraan dalam hidup kamu.


Baju T Kosong

Jika kamu sukakan kemeja T kosong tanpa sebarang gambar hiasan atau berwarna lembut, ia menunjukkan kamu suka bersendiri dan berahsia. Apa sahaja rahsia yang kamu terima, hanya kamu sahaja yang mengetahuinya. Walaupun demikian, sikap kamu sangat terbuka dan sentiasa menerima teguran dari sesiapa sahaja. Kamu bersikap agak ketinggalan dan lebih suka memerap di rumah




Sumber : Google 

Tuesday, August 16, 2016

RAHSIA PERSONALITI DIRI | Melalui nama email Address



RAHSIA PERSONALITI DIRI | Melalui nama email Address 


Gunakan Nama Penuh
Sekiranya dia menggunakan nama alamat emelnya dengan nama penuhnya, contohnya adysyammohdsaid@yahoo.com . Ia menggambarkan bahawa dia seorang yang penuh tanggungjawab dan tidak suka berahsia. Dia juga boleh dipercayai dan jujur dalam setiap perbuatannya.Tapi ingat ,jangan cuba hendak memperlekehkannya.

Nama Depan Dan Tengah
Contoh: Ady Syam Mohd Said Dia menggunakan alamat emelnya sebagai adysyam@yahoo.com iaitu nama awal dan tengah tanpa nama bapanya. Ia menunjukkan bahawa dia seorang yang sangat menghargai dirinya sendiri dan sanggup ketepikan hal orang lain demi kepentingan sendiri. Selain itu dia juga berani untuk tampil di khalayak ramai dan mengeluarkan pendapat dengan lantang.

Nama Dan Tahun
Contoh: adysyam2001@yahoo.com. Dia dikatakan seorang yang mempunyai ego yang tinggi. Pantang sesiapa yang cuba menentang pendapatnya. Selain itu dia juga tidak sukakan komitmen dalam jangka masa terdekat ini. Kewujudan tahun di akhir nama seolah olah memperlihatkan dia tidak luas pandangan.Pendek kata dia juga menunjukkan .. pegangan yang mudah berubah-ubah.


Nama Samaran
Hehheh... ramai yg suka buat email begini..Contohnya tuntul_comel@yahoo.com. Dikatakan seorang yang gemar hidup dalam khalayan hingga kadangkala menyusahkan orang lain. Namun dia disukai ramai kerana sifat humor yang dimilikinya membuatkan oarang selesa berada di sisinya.Jika diasah dia boleh menjadi pemimpin dengan gaya yang tersendiri.

Nombor Dan Abjad
Contoh: abc123@yahoo.com. Nama diwakili dengan nombor + abjad sahaja. Ia menggambarkan seorang yang bersikap tertutup dan memerlukan masa yang agak lama sebelum mampu "membuka" dirinya kepada seseorang. Itupun jika kepercayaannya mampu diraih. Jika tidak ... kirim salam sahajalah..



Sumber : google

Monday, August 15, 2016

RAHSIA PERSONALITI DIRI | Melalui Gerak Laku


RAHSIA PERSONALITI DIRI | Melalui Gerak Laku


Kadang-kadang kita tidak menyangka bahawa perlakuan adakalanya mencerminkan sikap seseorang. Di sini disenaraikan gerak laku yang berkait dengan sikap.

1.Melindungi atau menutup mulut dengan tangan bila bercakap
Tindakan ini membayangkan yang dia kemungkinan berdusta, memutarbelitkan perkara, ragu, atau dia sendiri tidak yakin dengan perkara yang diucap atau cakapkan.

2.Berpeluk tubuh ketika bercakap
Dia memperlihatkan satu sikap yang defensif. Dia tidak akan menerima apa-apa yang kita cakapkan. Tindakan ini juga mengambarkan yang dia sukar mengalah atau bersetuju dan bekerjasama dengan kita. Gerak laku yang demikian juga menunjukkan yang dia berbeza pendapat, serba salah atau kemungkinan tidak berpuas hati dengan kita.

3.Matanya tidak memberi tumpuan atau merayap ke sana dan ke mari
Gerak laku sedemikian menunjukkan dia tidak berminat pada perkara yang kita ucapkan. Kalaulah kita baru berkenalan dengannya, maka perlakuan sebegini menunjukkan yang dia tidak benar-benar berminat pada diri kita.

4.Mata dan dahi berkerut-kerut
Ini menandakan dia berminat dengan apa yang kita ucapkan tapi tidak percaya apa yang kita ceritakan padanya.

5.Mata berkelip lebih laju daripada biasa
Gerak laku ini pula mengambarkan yang dia pendusta. Kata-katanya tidak boleh dipercayai.

6.Memandang tepat ke mata kita sewaktu kita bercakap
Ini menunjukkan dia amat berminat dengan isi percakapan kita betul-betul menarik minatnya. Atau kiranya isi percakapan itu tidak menimbulkan minatnya, kemungkinan dia benar-benar berminat untuk berkenalan dengan kita secara lebih dekat.

7.Memandang kita, tetapi tidak pada mata ( tetapi dia memandang hidung, dagu, dahi, atau leher kita ) sewaktu kita bercakap
Ini bermakna dia berminat, tetapi dia seorang pemalu. Perasaannya tidak selesa. Dia tidak releks.

8.Ketika kita bercakap dia bersandar ke belakang
Dia bersikap nagetif kapada kita. Dia kekungkina berasa bosan, menyampah ragu atau memandang rendah diri kita.

9.Mengiringkan badan ke kiri dan ke kanan sewaktu kita bercakap
Ini memperlihatkan dia berasa ragu dan terancam dengan isi dan cara kita bercakap. Dia juga berada dalam keadaan resah dan fikirannya tegang.

10.Mencekak pinggang dan menarik-narik seluarnya ke atas
Orang yang bersikap siap sedia. Orang sebegini selalunya mempunyai objektif dan cita-citanya jelas. Dia juga biasanya memiliki nafsu hidup yang tinggi dan didorong oleh hasrat untuk berjaya.



Sumber : Google

Friday, August 12, 2016

RAHSIA PERSONALITI DIRI | Jenis Dahi


RAHSIA PERSONALITI DIRI | Jenis Dahi



Bercakap soal dahi ini, tahukah anda bahawa dengan memandang dahi seseorang saja sudah terungkap lagi rahsia pada diri anda! Bahaya kan.. Jadi lain kali sesiapa yang dahinya agak luas tu cepat-cepatlah 'cover'kannya sikit. Kalau tidak tentu ada yang boleh menilik perangai dan tingkah laku anda walau pun baru pertama kali bersua. Kalau anda ingin tahu apa rahsia yang tersirat mengenai dahi anda tu hah... cubalah baca artikel ini hingga habis. Baca tau, jangan tak baca! Tapi seperti biasa, ada syaratnya. Kenal pasti dulu bentuk dahi anda tu! Tak susah kan?

Dahi Jendol (CT Nurhaliza???)
Dahinya agak luas dan seolah-olah 'benjol' ke hadapan sedikit. Tapi jangan ingat, orang yang berdahi jendol ini tak cantik tau! Kalau kena gaya rambutnya, memang cantik. Jangan pula asyik mengikat rambut ke belakang. Dahlah dahi tu jendol. Tentu agak 'buruk' rupanya. Tapi itu tak penting. Yang penting, apa rahsia disebalik bentuk dahi itu? Sebenarnya si Jendol ni mempunyai keistimewaan tersendiri. Dahi jendol melambangkan bahawa si pemiliknya mempunyai kecergasan yang tinggi. Mereka juga rajin dan cekal dalam usaha mereka untuk mencapai apa yang dihajati dalam hidup. Sifat tanggungjawab mereka juga cukup jelas kerana tiap tanggungjawab yang diberikan pasti akan sangat. Selain itu,mereka juga pandai bergaul danmenempatkan diri mereka didalam apa situasi sekalipun. Tiap manusia ini kan ada kelemahannya. Bagi pemilik dahi sebegini,mereka dikatakan terlalu setia pada cinta hingga boleh membuatkan diri mereka sendiri yang merana. Sekali dia jatuh cinta, sukar untuk dia melepaskan 'burung' di dalam genggaman walaupun dia sedar pilihannya itu punya banyak kelemahan! Hai.. untunglah sesiapa yang menjadi kesayangan mereka ni. Tapi usahlah setia 'membuta' sangat. Nanti diri yang tewas dan berendam air mata! Setialah pada yang juga benar-benar setia pada kamu! Satu lagi kelemahan mereka ini, punya rasa percaya dan yakin pada diri yang sangat rendah. Sebabitulah mereka perlukan dorongan!

Dahi sempit
Sebahagian dahinya dipenuhi dengan anak-anak rambut yang banyak hingga membuatkan ruang dahinya kelihatan kecil saja. Sifat mereka ini, suka sangat berdikari dan tak suka bergantung pada orang lain. Bagi mereka, tak 'mati' kalau hidup sorang- sorang pun. Mereka juga tak mudah menyerah kalah dalam apa juga yang dilakukan. Nampak saja dahi sempit, tapi jiwa dan semangat tak 'sempit'! Kamu yang memiliki dahi ini tentunya bangga bila baca rahsia dahi sebegini. Dikatakan mereka yang berdahi sempit jarang mendapat kesukaran dalam urusan pembelajarannya. Sebaliknya, entah mengapa mereka agak sukar mencari pasangan/kekasih!

Dahi lebar
Wah! Saiz dahinya agak 'lapang' dan luas. Kadangkala mereka punya bentuk muka yang kecil tapi saiz dahi membuatkan wajah mereka agak 'lebar' di bahagian atasnya. Biasanya mereka ini lebih suka bersikap pendiam dan lebih suka membuat hal sendiri saja. Tapi ini bukan bermakna mereka ini tak suka berkawan. Sebenarnya mereka jarang suka memulakan bicara terlebih dahulu. Kalau ada yang mulakan, boleh saja! Selain itu mereka juga sangat pakar dalam soal 'simpan menyimpan' ini. Jadi tak hairanlah kalau mereka ini mempunyai banyak wang simpanan! Bagus lah tu, sebagai jaminan masa depan.

Dahi bersegi
Ha! Si dahi bersegi ini rupanya kuat bekerja rupanya. Segala kerja yang dilakukan itu pasti akan dilakukan dengan tekun sekali. Mungkin sebab itu juga dia pasti lebih menonjol daripada teman-teman yang lain di sekolah/pejabat. Kelemahan diri mereka pula,mereka tidak mempunyai ramai teman memandangkan sikap mereka sendiri yang suka memilih teman. Hai..pilih bulu nampak? Mereka juga sukar menjalinkan kemesraan dengan orang lain kerana sikap mereka yang agak kaku memulakan perbualan.

Dahi berbentuk 'M' atau 'hati'
Kuat imaginasi rupanya kamu ni yek! Pantang ada kelapangan asyik nak berangan saja. Sebab itu tak hairanlah kalau mereka ini suka menyendiri. Tapi itu tak bermakna mereka tak suka bergaul tapi mereka lebih 'serasi' dengan orang-orang yang 'sekepala' dengan mereka juga. Mereka juga dikatakan sangat beruntung dalam hidup. Ada saja 'rezeki' yang mereka dapat. Dah nasib badankan! Kelemahan mereka pula, tidak suka menjadi ketua kerana bagi mereka ia terlalu membebankan dan tidak mampu untuk dipikul. Selain itu,mereka juga'mulut tempayan' dan sukar simpan rahsia! Jadi awas sebelum kamu 'membuka'bicara di hadapan mereka. Kalau kamu hendak berita itu 'satu dunia tahu',bolehlah kamu khabarkan pada mereka! Rahsia sudah bukan rahsia lagi!

Dahi dengan juntaian anak rambut
Rambutnya dibiarkan berjuntaian di dahinya. Mereka dikatakan seorang yang bijak serta sangat pemurah. Mereka juga suka memberikan pertolongan kepada teman - teman yang memerlukan hinggakan kadangkala mengenepikan kepentingan sendiri. Itu menyebabkan ramai yang menyayangi mereka.Kelemahan diri pula, mereka agak boros dalam soal berbelanja. Tak hairanlah,asyik 'over budget' saja! Mereka juga sukar bersikap tegas dan lembut hati. Itu menyebabkan mereka mudah dipengaruhi hingga dipergunakan oleh orang lain!



Sumber : Google

Thursday, August 11, 2016

RAHSIA PERSONALITI DIRI | TAHI LALAT


Assalammualaikum  semua.... Memandangkan minggu nie SS kena bagi talk berkaitan Personaliti Diri, So masa SS tengah mencari bahan untuk buat presentation, SS terjumpa link tentang info info RAHSIA PERSONALITI DIRI. So SS copy dan paste untuk anda baca...


Tahi lalat ada pula yang muncul ketika dewasa. Biasana dipicu oleh kontak dengan sinar matahari, sehingga berdampak pada meningkatnya pigmen melanin. Tahi lalat juga dapat muncul karena faktor genetik, obat-obatan pemutih kulit, makanan cepat saji, atau bahan-bahan yang mengandung arsen.



Arti Tahi Di Wajah

1. Tahi lalat di tengah-tengah alis, tandanya orang itu sangat cerdas. Berdasarkan kecerdasan yang dimiliki, orang-orang yang punya tahi lalat di tengah alis konon dapat meraih sukses dan kekayaan.

2. Jika seseorang punya tahi lalat di sudut mata kanan, maka konon dia memiliki sifat emosional. Konon juga orang-orang ini termasuk orang yang mudah iri pada orang lain, entahlah.

3. Orang yang memiliki tahi lalat di kelopak mata, biasanya jauh di depan orang lain dalam hal kemampuan intelektual. Saya kurang paham juga maksudnya.

4. Orang-orang yang memiliki tahi lalat di bawah mata kanan adalah orang yang sangat sensitif. Orang-orang ini lebih bergairah untuk jatuh cinta dibanding yang lain.

5. Tahi lalat di bawah mata kanan dan dekat dengan hidung menandakan orangnya sedikit misterius dan sulit dimengerti.

6. Orang yang memiliki tahi lalat tempat di tengah hidung, biasanya orang itu imajinatif. Orang-orang ini lebih memilih untuk melakukan pekerjaan apapun yang membangun.

7. Orang-orang yang memiliki tahi lalat di sisi kiri dan bawah mata dekat hidung termasuk golongan pencemburu. Orang-orang seperti cenderung berpikir lebih tentang diri mereka sendiri.

8. Jika orang memiliki tahi lalat di bawah mata kiri, mereka biasanya adalah orang yang bergairah.

9. Tahi lalat di tangan kiri sisi sudut mata, dimiliki oleh orang yang banyak berjuang dalam kehidupan cinta mereka.

10. Apabila ada seseorang memiliki tahi lalat di sebelah kiri kelopak mata, biasanya orang itu memiliki pikiran yang sangat tajam.

11. Tahi lalat di hidung dimiliki oleh orang yang sering bepergian dan memiliki kehidupan cinta yang sulit.

12. Orang-orang yang memiliki tahi lalat di pipi kanan adalah orang yang bergairah.

13. Jika seseorang memiliki tahi lalat di sebelah kanan tulang pipi sisi, biasanya orang-orang ini tergolong emosional dan sering terlibat dalam perkelahian dengan keluarga.

14. Jika orang memiliki tahi lalat di bawah hidung ke arah sisi kanan, menandakan orang-orang yang berjiwa besar. Orang-orang seperti ini biasanya misterius.

15. Jika tahi lalat berada tepat di bawah hidung di tengah, orang-orang ini lebih memilih untuk hidup bebas.

16. Orang yang memiliki tahi lalat di sisi kiri atas dari bibir termasuk orang sangat mencintai dan murah hati.

17. Tahi lalat di sisi kiri hidung, menandakan orang-orang ini artistik, penyuka seni. Orang-orang seperti sering mengejutkan orang lain dengan tindakannya.

18. Orang yang memiliki tahi lalat di sisi kanan atas dari bibir biasanya cerdas dan imajinatif.

19. Seseorang yang memiliki tahi lalat di sudut sisi kanan bibir, maka biasanya ia mencintai alam.

20. Orang-orang yang memiliki tahi lalat pada tulang pipi kiri, dekat dengan telinga mereka menadakan orangnya sulit dimengerti. Tapi biasanya orang-orang tersebut perencana yang baik.

21. Orang-orang yang memiliki tahi lalat di pipi tulang yang tepat, yang dekat ke telinga mereka, kapasitas intelektual mereka tergolong tinggi.

22. Tahi lalat di sudut kiri bibir, menandakan orang itu emosional dan menghadapi banyak masalah dalam hidup mereka.

23. Seseorang memiliki tahi lalat di sisi kiri dagu, maka orang tersebut tertarik pada spiritualitas dan agama.

24. Jika orang memiliki tahi lalat di bawah bibir mereka,menandakan orang itu harus berhati-hati dalam hal kesehatan.

25. Orang yang memiliki tahi lalat di dagu, mereka biasanya senang mencoba untuk menjaga keluarga bahagia. Mereka bisa menjaga hubungan baik dengan orang lain

Tuesday, August 9, 2016

Birthday Bajet RM400 | Happy birthday Zarif Zakwan yang ke 3


Assalammualaikum semua...

Alhamdulillah last week iaitu hari sabtu lepas selesai sudah majlis kecil kecil semperna menyambut hari lahir anak sulung SS iaitu Muhammad Zarif Zakwan yang ke 3...Kali nie SS memang buat secara kecil kecilan ja tak panggil ramai hanya keluarga terdekat dan kenalan terdekat sahaja. Yang paling best alhamdulillah syukur makanan semua habis...SOLD OUT.....tak membazir macam tahun tahun sebelum nie....Kali nie SS buat denga bajet yang cukup murah...hanya berbekalkan bajet RM400 sahaja...jom SS nak shring sikit


MENU

Ikutkan tak mau buat besday zarif tahun nie sebab dah lepas.actual date dia 20 Julai..So SS punya bincang dengan suami dan suami pun bagi green light. Apa lagi SS pun melakukan tugasan perancang majlis...hahah...First thing ialah SS create card jemputan dan list nama..Lepas kira kira adalah dalam 80 orang jemputan...Dan dari situ SS pilih dan buat menu untuk 50 jemputan sahaja dengan pelbagai jenis menu...antara menu yang SS pilih kali nie ialah :


  • MEE KARI AYAM
  • NASI GORENG CINA
  • HOT DOG
  • SANDWISH - dapat sponser 
  • NASI IMPIT KUAH KACANG
  • AGAR AGAR
  • AIR
Dan SS pilih untuk masak sendiri ja...nasib ada Biras SS yang sudi datang untuk tolong masak mee kari sebab dia memang expert masak. SS pun beli ja barang dan bagi dia masak...ramai yang cakap sedap...tapi sorry tak sempat lansung nak snap picture makanan...

untuk makanan peruntukan yang SS buat ialah : RM176.00


DEKORASI

Untuk tema besday kali nie, SS pilih dinasour sebab Zarif memang so finatik dengan dinasour terutama sekali TREX....mungkin sebab TREX tu nampak garang dan sebab tu dia memang suka..klu nak beli mainan dia mesti akan cari TREX dulu berbanding dinasour yang lain. Bila dah set semua tu, SS pilih tema warna Hijau Biru dan Orange....Dan deko pun SS tak buat heavy sangat hanya belon dan dekorasi meja potong kek ja...








Peruntukan DEKORASI RM53.00



GOODIES

Bab goodies memang antara benda yang SS paling teliti nak buat.sebab nak cari something yang budak budak suka...Mulanya nak letak ja dalam beg plastik bodoh bodoh ... sampailah SS p sendiri kat MR.DIY dan jumpa box goodies yang comey dengan harga yang berpatutan..So apa lagi SS pun ambil dan isi ja..kali pun isi dalam goodies tu SS tak letak banyak sebab tak mau pembaziran...just ada keropok, sumi , sweet dan mainan dinasour.
TOTAL GOODIES : RM47






Kali nie special sikit, sebab Zarif sendiri yang packing goodies besday dia...Dia sendiri yang tawarkan diri nak buat..So SS bagi ja dia buat...







BAJU BIRTHDAY BOY

kali nie SS memang bersungguh nak jugak jugak buat t-shirt untuk besday zarif nie, mulanya dah cari baju kat FOS dah dapat pun design tapi sedih sebab size dah habis..sampailah 1 day SS jumpa dan dah buat byran pun ad agent printed baju...tapi apakan daya nasib tak menyebelahi dan agent tu terpaksa pulangkan duit sebab masalah yang tak dapat dielakkan. Lastly SS buat customade baju t-shirt dekat TIME SQUARE PENANG...Tapi bukan saja buat untuk zarif..buat sekali untuk si adik
Baju nie pun cost : RM74




KEK BIRTHDAY

Memang betul pun si Zarif nie memang murah rezeki sejak SS bersalin, memang dia sangat murah rezeki, mudah ja dapat macam macam...Kali nie Besday kek dia pun dapat tajaan uolls.. Tq kak ita iaitu kakak no.2 saya yang sudi sponser kek yang sedap..cantik dan zarif memang suka...1st time habis kek dia....memang sedap....uolls boleh order dengan akak yang buat kek nie...so rekemen uolls....Kali nie SS lupa nak ambil gamabr zarif seorang bersama kek sebab dah kalut sangat. Hanya dapat picture 1 family ja






Lepas semua dah balik. macam biasa sesi membuka hadiah..alhamdulillah semua hadiah yang Zarif dapat adalah mainan favourite dia...Punya syok dia....kalau set dinasour tu dalam 6 set...Trex dapat 1 yang besar, remote control, set contractor, buku , baju dan juga duit..Terima kasih buat semua yang mai dan meriahkan besday Zarif...










Kali nie memang buat persiapa mengejut dalam masa 3 minggu ja...kalu kira kira balik seua tak lebih rm400..Kalau kira persiapan lain RM50.TOTAL MAJLIS KALI NIE RM400 SAHAJA...murah jimat dan berbaloi....ALhamdulillah...semua makanan pun tak ada yang membazir habis malam tu jugak...So Bulan November besday 1st tahun si zill pulak...Nak kena planing awai nak buat untuk dia..Mana aci kan kalau kat abang ada 1st birthday tapi adik tak ada...Insyaallah mudahan ada rezeki lebih yer Zill..



RAYA PKP 2020

Tempek Sini Koleksi Gambar Raya PKP 2020

Labels