Sunday, July 6, 2014

Strategi LUAR BIASA Tingkatkan Jualan Di Facebook


Assalammualaikum semua....

Sejak join bisnes MLM nie. Terlalu banyak tips dan juga nasihat yang SS dapat daripada upline SS sendiri. MEmang terasa diri nie dah berubah daripada segi mental dan fizikal. Kalau dulu SS nie seorang yang lembut hati, susah nak buat keputusan dan takut pada diri sendiri. Now im changed!!! SS dah menjadi seorang wanita, seorang isteri dan seorang ibu yang berjaya!!! Tepuk tangan!!!YEAHHHH...

Banyak tips dan idea yang SS dapat daripada mereka yang dah otai-otai nie...Macam nak peluk cium ja depa tapi segan!!!...Well hari nie SS nak kongsikan beberap tips yang upline SS kongsikan untuk downline... bagus tips nie.Tapi bergantung pada anda sama anda , anda nak buat atau tidak!!!!... Tips nie sesuai bagi mereka yang dok buat bisnes secara online DI FACEBOOK terutama sekali...jom kita baca : 


Tips dari MajalahNiaga.com

Tambah friends yang berpotensi menjadi pelanggan.
  1. Periksa senarai friends anda di FB. Adakah mereka terdiri daripada friends
  2. yang berpotensi menjadi pelanggan atau sebaliknya.
  3. Sebagai contoh, anda menjual produk kecantikan wanita di FB, sudah tentu anda sukar untuk mendapat jualan jika 80% friends di FB adalah dari golongan remaja lelaki yang tiada keinginan untuk membeli produk wanita.
  4. Ambil contoh kami. Majalah Niaga mensasarkan pembaca di kalangan usahawan dan bakal usahawan yang berminat dengan informasi mengenai tip-tip keusahawanan.
  5. Jadi, kami hanya pastikan friends kami di FB dari golongan usahawan dan bakal usahawan sahaja.Supaya apabila kami berkongsi tentang tip keusahawanan atau keluaran terbaru Majalah Niaga, mereka berpotensi besar untuk membacanya dan share kepada rakan-rakan.

Jumlah friends yang minima adalah 2, 500 orang.

  1. Ada satu kes yang ingin kami kongsikan bagaimana seorang peserta seminar mengadu gagal mendapat jualan di FB.
  2. Apabila kami semak, FB beliau hanya mempunyai 5 friends sahaja.
  3. 3 daripadanya tiada profile picture, baki 2 lagi ialah anak-anak beliau!Ianya sangat mustahil untuk mendapat jualan apabila jumlah friends di FB hanya 5 orang.
  4. Pastikan jumlah friends sekurang-kurangnya 2500 untuk kita mendapat jualan secara konsisten di FB.
  5. 90% daripadanya ialah golongan yang berpotensi menjadi pelanggan kita!
  6. Apabila menjual baju untuk kanak-kanak, add seramai mungkin golongan-golonganwanita yang berstatus ibu. Mereka berpotensi besar untuk membeli produk kita!


Formula 80:20
Apakah maksud formula 80:20?
Apabila berkongsi 8 kali, hanya 2 kali sahaja kita mempromosi produk kita. Atau apabila berkongsi 4 kali di wall FB kita, hanya 1 kali sahaja kita
mempromosi produk kita.

  1. Menurut kajian, semakin banyak kita mempromosi produk kita di FB, semakin ramai orang membenci kita.
  2. Orang hanya membeli produk dari orang yang dipercayai dan disukai oleh
  3. mereka.
  4. Sebagai contoh, kami andaikan anda menjual koleksi tudung dan baju muslimah, anda boleh berkongsi 'behind the scene'. Maksudnya anda bercerita mengenai di sebalik tabir perniagaan.
  5. Contohnya, berkongsi gambar produk sudah dibungkus untuk diposkan, berkongsi jumlah jualan pada hari ini, berkongsi gambar stok yang baru sampai dan berkongsi bagaimana kita mengurus tempahan setiap hari.

Anda boleh kaitkan tips di atas dgn marketing strategi (produk shaklee) di FB anda...yg 80 20 tu maksudnya.. if kita post di FB sehari 8x.. hanya 2x post direct mengenai produk.. lagi 8 tu post indirect.. cth pengalaman kita tu...pengalaman deal dgn customer..etc.or maybe .tips nampak cantik dan ceria di pagi hari.. (anything yg bermanfaat buat target group anda..not necessary shaklee sahaja...tak perlu pjg berjela.. tapi yg penting dari hati)
utk tips no 1 dan no 2... sndiri renung dan semak FB anda




Semoga tips kali ini memberikan idea untuk anda lebih maju...


LOve,
MAdam Surianie

No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels