Tuesday, April 3, 2012

My New Mesin Jahit


MINI SEWING MACHINE

Hari ini saya very the excited nak bercerita tentang kisah saya membeli
"MINI SEWING MACHINE"....
Mulanya memang tak sangka saya akan memiliki sebuah mesin jahit yang sangat comel macam nie. Tapi selepas mata nie dah terpandang 1 catalog terus jatuh cinta nak membelinya..nasib baik ada sorang kawan yang sudi meneman saya membeli mesin ini....taraaaaa....
-
-
-
-

Inilah mesinnya:


Actually u`olls...kat umah kita memang kena ada set menjahit sama ada yang kecil ataupun mini mesin macam nie. Tapi boleh dikategorikan mesin nie besar jugaklah. Namun ada juga mesin tangan yang tanpa pakai elektrik yang dijual dalam harga RM10 sahaja.  But terpulang pada anda juga nak memiliki mesin yang jenis macam mana. Mudah dan senang dibawa. Itu yang paling penting. 

KENAPA KENA ADA?
Sebenarnya memang kena ada set menjahit nie sebab...kadang kala kita tak sure apa yang nak jadi pada baju kita.Tetiba masa nak rush bergegas tgh pakai baju tetiba pulak baju terkoyak,seluar terkoyak dan sebagainya. Nak pulak kena cari jarum, benang nak jahit...Klu yang tak pandai tue macam mana?...haaa sapa nak jawab!!!!....Memang sometime kita tak sangka benda nak jadi. So bila dah kena baru beringat..hehhehehe....sebab itu pentingnya ada...But terpulang pada individu itu senidiri.



BELI DIMANA
Sebenarnya saya nie suka sikit buat suprise..kononnya ramai yang ingat mesin berharga ratusan ringgit. Tapi sebenarnya saya beli hanya dengan harga RM59.90 di Hypermarket Mydin, Bukit Jambul,Penang. Murah jer kan. Masa pie pun dah tinggal 4 set jer lagi. Kata salesman tue, mesin nie laku jugak.

PERALATAN
Dalam Pek nie, dia ada sediakan set jarum mesin, benang,dan juga padel macam contoh gambar yang saya upload nie. MEmang sangat comel. Cuma terpulang pada anda untuk menjaganya dengan lebih elok. Sebab benda macam nie memang katanya berkemungkinan tak tahan lama.So kenalah jaga dengan elok.

KETAHANAN
Apabila beli mesin nie, waranty yang diberikan oleh pihak Mydin adalah selama 7 hari dan selepas itu warranty bersama syarikat GLOBAL adalah selama 1 Tahun. Kira okay jugaklah..Lagipun mesin nie bukan boleh jahit semua jenis kain. Its more suitable utk material yang nipis dan lembut. Contoh macam nak perkecilkan baju ka...apakah..kira okaylah jugak...untuk basic. Pada mereka yang ingin belajar.Mesin macam nie sesuailah untuk anda. Macam saya juga :)



So nanti boleh la tunggu project saya yang baru..Nak jahit baju kurung budak..Untuk siapa erk???nanti kita tengok okay :)


Bride To Be,
~sue~

1 comment:

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels