Saturday, May 23, 2015

Punca eye Bag Dan cara atasinya | Tips Madam Surianie



Bagaimana eye bag terjadi???

Dikatakan kurang tidur dan kurang rehat menjadi faktor terjadinya eye bag. Besar kemungkinan akibat mata yang terpaksa bekerja lebih masa. Jadi pembuluh darah sekitar mata terpaksa bekerja berkali ganda hingga mewujudkan bayang sekitar mata. Jadi nasihat penting untuk pelajar yang seringkali stay up, dapatkan rehat yang cukup. 

Namun, ada juga dikalangan penghidap masalah eye bag ni mendapat tidur yang cukup. Dalam kes ini, faktor keturunan boleh di ambil kira. Lapisan kulit bawah mata berbeza bergantung kepada keturunan. Jika lapisan semakin nipis, maka semakin jelas bayang bawah mata yang terhasil.

Kurangnya kolagen kulit juga mempengaruhi terutama apabila sudah meningkat usia. Kurang kolagen, kulit sekitar mata juga akan menipis. Jadi, jangan abaikan kolagen apabila usia semakin meningkat, bukan untuk kulit dan kecantikan sahaja tetapi juga penting untuk sendi dan fungsi tubuh yang lain. Boleh dapatkan Collagen Powder Shaklee dan Vitamin C Sustained Release untuk meningkatkan pengeluaran kolagen dalam badan.

Elergi juga boleh menyumbang kepada masalah eye bag. Kalau makan makanan elergi, mata akan terasa gatal. Tindak balas menggosok mata boleh  menyebabkan darah memenuhi pembuluh-pembuluh bawah mata dan menjadikannya nampak gelap. Jadi elakkan makanan yang boleh merangsang alergi anda atau atasi masalah elergi dengan Alfalfa Complex.

Jangan tak tahu juga kekurangan Zat Besi juga boleh menjadi punca eye bag. Lebih kronik kalau hamil di mana zat besi sangat diperlukan untuk memenuhi keperluan ketika hamil. Cara nak atasi, amalkan pengambilan vitamin tambahan yg mengandungi zat besi seperti Vita-Lea.





Setelah anda pertimbangkan punca masalah lingkaran gelap bawah mata, sekarang anda boleh memilih produk yang disyorkan sesuai dengan punca yang anda alami dan keperluan anda. Saya akan terangkan setiap produk yang boleh membantu beserta fungsi. 



B-Complex membantu penghasilan sel darah merah, meggalakkan perkembangan sel yang sihat, memberi ketenangan dan elak stress dan kuatkan antibodi badan. Amat sesuai bagi mereka yang mempunyai masalah tidak cukup tidur dan kurang rehat kerana B-Complex boleh menggelakkan stress. B-Complex juga baik untuk kulit kerana ia membantu peredaran darah.



SR Vita-C Plus pula bertindak sebagai antioksidan kuat yang melindungi kulit daripada pencemaran udara. Ia juga merangsang pembentukan dan peningkatan produksi kolagen kulit, yang akan menjaga kekenyalan, kelenturan, serta kehalusan kulit. Juga dapat mencerahkan kulit secara sekata dan amat sesuai untuk anda yang mengalami masalah eye bag.



Jika anda mempunyai alergik dan sering menggosok mata akibat kegatalan. Atau pun mempunyai masalah resdung, Alfalfa Complex adalah pilihan tepat untuk anda. Rawat masalah ey ebag dari dalam dan insyaAllah ia takkan berulang. Alfalfa Complex merupakan agen detox yang membersihkan toksin dalam darah dan usus. Secara tidak langsung, masalah resdung dan alergik anda dapat diatasi. Dengan tindakan tidak menggosok mata, tiada lagi kerosakan pembuluh darah bawah mata yang mengakibatkan masalah eye bag. 



ESP membantu untuk memperbaharui sel kulit dan penghasilan sel kulit baru akan menjadikan kulit lebih cerah dan berseri.


Secara amnya Vita-E Complex Shaklee membantu untuk melembapkan kulit dan bertindak sebagai vitamin antioksidan yang mana ia akan memelihara sel-sel yang sentiasa terdedah dengan radikal bebas agar tidak rosak dan menyebabkan penuaan awal.Satu lagi kelebihan Vitamin E Shaklee adalah merawat parut tidak kira parut jerawat, parut akibat kemalangan atau parut disebabkan kulit sensitif.


Pengambilan Collagen Powder dan vitamin C dengan konsisten membantu tubuh meransang membina semula kolagen untuk menegang dan menganjalkan kulit dan mengurangkan pigmentasi.




EYE TREATMENT yang terdapat dalam set Enfuselle Shaklee juga boleh membantu:
  • 233% pengurangan kedutan dalam tempoh 2 minggu
  • 120% peningkatan keanjalan dan ketegangan kulit dalam tempoh 2 minggu
  • 20% pengurangan garis-garis halus yang ketara dalam tempoh 8 minggu
  • 32% peningkatan lembapan kulit yang berpanjangan dalam tempoh 8 minggu
  • Tona kulit yang nyata lebih sekata dalam tempoh 12 minggu
  • Botani anti penuaan dan vitamin C membekalkan manfaat yang ketara pada kulit
  • Lembut untuk kulit mata yang nipis
  • Sesuai untuk leher dan bibir
  • Hipoalergenik dan telah diuji dan diakui oleh pakar-pakar oftalmologi serta selamat untuk pengguna kanta mata lekap

Seperti diterangkan di atas, pengambilan Vita-Lea with iron formula amat sesuai bagi anda yang tidak mengamalkan pemakanan sihat akibat daripada ketidakupayaan memakan sayur ataupun kesibukan menyediakan makanan harian. Ambillah Vita-Lea iaitu multivitamin Shaklee dengan formula zat besi yang baik bagi mengatasi masalah eye bag. 


Bagaimana nak buat pesanan??

Whatsapp / Telegram : 0195434377
Email : surianie_shaklee@yahoo.com
Facebook : surianiesamsudin
Instagram : www.instagram.com/surianiesamsudin

No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels