Thursday, April 16, 2015

Kat Mana Nak Cari Shawl Labuh Dan Murah | Shawl By Defiore



Assalammualikum semua...

Siapa kat sini peminat shawl??Sekarang nie bersepah orang jual shawl kan..Tapi kat mana ampa nak cari shawl yang labuh, tebal, selesa dan paling best murah????Hari nie dengan bangganya saya nak sharing shawl dari butik saya sendiri yang jual shawl .



Antara shawl yang saya keluarkan ada 3 jenis iaitu :

  1. Aurora shawl ( lattest collection)
  2. Arjuna Shawl
  3. Sprengzel Shawl ( glitter )

Semua material yang saya pilih ialah SHIFFON. Sebab Shiffon adalah meterial yang paling sesuai untuk buat shawl selain Lycra dan cotton. Saya pilih Shiffon yang jenis berat dan tebal, so pelanggan saya tak akan rasa panas dan tak perlu pakai inner yang tebal dibahagian dalam. Dengan keadaan cuaca kat Malaysia nie yang panas, memberikan saya alternatif untuk cari material yang sesuai digayakan. The latest material yang saya pilih ialah MOsCrepe ShiffOn....Material dia lebih selesa dan mudah digayakan.nanti tahu..anda kena beli 1 baru tau..hehehehehe




Ini antara contoh warna bagi SPRENGZEL SHAWL . Glitter yang cantik. Paling penting, glitter nie kalau dibasuh tak akan keluarpun. Itulah kelebihan material shawl yang saya ada. Selalunya kalau anda perasan yang jual semuanya cotton, tapi saya jual shiffon...                                                                    

Inilah contoh material shawl ARJUNA. Plain heavy shiffon yang menjadi pilihan saya. Selesa dan paling senang nak bentuk. Dan paling best is labuh...Anda tengok contoh shawl yang saya pakai nie. Antara warna yang paling HOT SELLING!! kalau restock sure habis punya..






BAGAIMANA PROSES SHAWL BERJALAN??

Shawl yang saya jual ini ialah custamade. So pelanggan boleh pilih nak shawl petak atau ada curve atau nak bawal. Kami ada buat jugak. Tapi custamade lain harga sikit. Tak mahal pun. So macam mana prosuder proses shawl kami.


  1. Saya akan ke gudang untuk membuat pilihan material / warna shawl. Stock selalu depends pada permintaan ataupun depends pada kehabisan stock warna.
  2. Proses pemotongan shawl akan bermula dengan teliti .
  3. Kain akan dihantar kepada tailor untuk jahitan label dan jahitan tepi shawl.
  4. Selepas siap dijahit, proses FINISHING akan dijalankan oleh saya sendiri bagi memastikan tak ada benag-benang yang tercarik dan lebihan jahitan.
  5. Proses pembungkusan bermula 







So inilah hasil shawl kami. bagi anda yang berminat boleh follow kami di instagram. tapi macam mana nak order??
Anda boleh terus whatsapp saya / telegram saya di 0195434377.



HARGA JUALAN 

1 PCS : RM30
2 PCS : RM50
3 PCS : RM70
4 PCS : RM100

**FREE POSTAGE S/M **

murahkan...rasa teruja anda boleh terus follow kami di instagram..jom follow ig butik shawl saya tau!!!!

No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels