Monday, April 27, 2015

Supliment Saya Untuk 2nd Pregnancy | Cerita Kehamilan | Supliment Shaklee


Assalammualaikum semua....


Rasa macam kali nie punya pregnant aku macam malas sikit nak post entry dalam belog nie. Tapi dalam kepala otak nie ada ja benda nak cerita cuma masa tu sibuk. Balik rumah nak menghadap si kecik tu pulak. Yang sekarang nie banyak ragam dia!!! Tapi niat dihati tetap nak tulis entry jugak. dah dah cukup. tak mau cakap banyak. Kali nie aku nak cerita sikit tentang vitamin yang aku ambil untuk pregnancy kali nie. Kalau masa 1st baby tu memang aku tak tahu langsung nak ambik supliment. Vitamin yang doktor bagi pun aku tak makan. Tapi sejak jadi agent Shaklee nie, memang since aku lepas pantang aku continue makan product Shaklee sampai sekarang.


Once aku dapat tahu aku pregnant memang sangat teruja dan aku tak fikir panjang pun supliment apa yang aku nak ambik. Aku hanya pilih 100% Shaklee. Apa yang aku ambil meh aku nak sharing dalam entry kali nie..

SET TRIMESTER 1
  • ESP
  • B COMPLEX
  • OSTEMATRIX
  • VITAMIN C
  • VITALEA






Meh aku ceritakan satu persatu khasiat secara ringkas tentang setiap supliment yang aku ambil nie:

ESP ( Soy Protein Isolate Powder
 Esp nie sangat digalakkan minum kepada ibu-ibu yang hamil bagi tujuan mengelakkan kena kencing manis, berat berlebihan dan paling penting untuk bina sel sel yang diperlukan oleh Tubuh manusia. Esp merupakan satu-satunya produck yang menyediakan 9 jenis asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manuisa. Yang penting Indek Glisemik rendah iaitu 39. 
Malah ia juga dapat membantu memberikan tenaga kepada ibu hamil dan mencantikkan kulit serta akan membantu proses penghasilan susu badan ibu. 



B COMPLEX
B complex Shakle sangat unik tau, sebabnya ia adalah vitamin mudah larut dalam air, Yang paling penting setiap butiran vitamin B complex nie mengandungi 8 jenis komponen Vitamin B termasuklah 100% biotin dan asid folik. Bagi ibu hamil yang mengamalkan pengambilan B complex nie, ia akan membantu si ibu untuk mencegah anemia, mengurankan rasa sakit kepala serta membantu tumbesaran yg sihat bagi bayi  dan mengelakkan risiko kecatatan otak atau tulang belakang


OSTEMATRIK
Ostematrik sangat digalakkan untuk pegambilan kepada ibu ibu hamil kerana ia membekalkan kalsium yang seimbang kepada ibu dan bayi. Setiap 1 butir Ostematrix bersamaan 1 gelas susu tinggi kalsium dan 80 biji badam. Bagi ibu ibu yang sering mengalami kejang kaki, kebas kaki dan kerap sakit pinggang serta sembelit, sangatlah digalakkan untuk mengambil ostematrik sebelum tidur. Nanti lepas bangun badan pun rasa segar jer... 



VITALEA
Vita-lea Shaklee adalah multi-vitamin dan mineral yang pertama dicipta di Dunia   dan dikenalli sebagai " Vitalize - Mineral ". Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi lengkap harian yang diekstrak daripada sayuran dan buahan, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA. Setiap tablet Vita-Lea nie disaluti dengan Spirulina dan paling pantas dilarut dalam air. bagi ibu ibu yang mengalami masalah rendah HB. sangat sangat boleh makan vita-lea sebab ia akan bantu kekalkan HB :) Nanti misi pun tak marah.



SUSTAINED RELEASE VITAMIN C
Setiap tablet mengandungi 7,5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya. Bagi mereka yang mengambil Vitamin C shaklee setiap hari, ia akan membantu mencantikkan kulit, menguatkan pembentukan kolegen, memperbaiki simptom pendarahan, tingkatkan sistem imun serta memperbaiki insomia. Jangan risau, ibu ibu hamil boleh makan product shaklee. Tapi pastikan anda mendapat pengesahan darpada agent shaklee yang sah tau.




Banyak orang tak tahu khasiat yang ada dalam setiap product shaklee nie. Once bila depa pm aku, baru aku akan explnd secara details. Tapi sejak aku sendiri pakai set nie memang rasa badan fresh kot. Memanglah ibu mengandung tu klu tak penat or letih memang tipu. Tapi makan shaklee nie memang akan rasa lain. Nanti iolls cerita okay. Plan plan baca entry nie okay..Untuk kali nie punya pregnant, aku alami alah yang boleh katakan teruk jugak, bukan ja morning sickness tapi evening sickness semua ada sekali. So apa yang aku buat..aku hanya makan set shaklee jugak untuk kurangkan alah dan muntah muntah.

  • Pappermint Ginger Plus
  • Chewable Vita-c Plus



Aku ingat lagi masa pregnany Zakwan dulu, macam macam problem yang aku alami sepanjang kehamilan. Ada masalah HB, berat badan naik secara mendadak, kejang kaki, kulit kusam, tak bertenaga, asyik ambik mc sebab tak larat nak drive, stretchmark yang sangat banyak...Memang masa time tu aku langsung tak mkn apa apa vitamin. Event dari doktor pun sebab aku nie jenis tak suka makan ubat. So masa 7 bulan kehamilan baru aku mula kenali SHAKLEE dan aku hanya minum ESP sebab time tu memang kewangan tak mengizinkan. Alhamdulillah now bolehlah nak bernyawa...So sebab itu lepas ja aku confirm aku pregnant, terus aku makan supliment shaklee..Semoga sepanjang tempoh kehamilan nie. semuanya baik-baik belaka...

Kepada ibu ibu hamil yang nak bertanya tentang product Shaklee nie jangan malu dan segan untuk terus type msg ke whatsapp saya atau telegram saya di 0 1 9 5 4 3 4 3 7 7. 
Insyaallah saya akan cuba bantu anda untuk memberikan penerangan kepada anda sebaik mungkin. Tapi secara ikhlas, saya memang sangat suggets ibu ibu hamil nie makan set Shakle.. Biarkan pun harga agak mahal tapi khasiat bagi setiap tablet shaklee itu cukup berharga bagi tumbesaran kandungan anda :)


Love,
Madam Surianie








No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels