Monday, July 2, 2012

HIV TEST...WAJIB!!!


Hello semua B2B...

Nak tanyala kan...Kepada B2b yang nak mengawin nie...u`olls dah buat ker ujian HIV test nie?? PENTING & WAJIB kena buat okay.

Macam nie la..selalunya untuk ujian nie dibuat sebelum anda nak berkawin dengan pasangan anda. Once borang nikah dah ambil, dalam tue dah ada semua borang yang perlu anda lengkapkan.

Salah satunya ialah ujian HIV...Tapi bila kita ke kaunter di klinik tue..terus mc tue akan bgtau ujian THALASSAEMIA pun akan diwajibkan untuk anda buat. Sebab ujian nie memang sangat penting sebab jika adan mengidap penyakit ini, risiko untuk anda nak mendapat cahaya mata memang sangat bahaya. Bukan pada kita tapi pada anak yang bakal kita lahirkan.

Last week selepas kaki dah okay, sya dan en.tunang telah membawa diri ke sebuah klinik kerajaan yang berlokasi di LOVE LANE telah membuat ujian saringan HIV. Serious klinik nie memang tak ramai orang yang pie.So senang ler..hehehhe...

inilah antara borang yang kena isi :)




selepas borang 1st diisi...kena pulak isi borang kaji selidik diri dan dalam badan.dalam soalan ini, anda akan ditaja soalan minda dan akhir sekali pemarkahan akan dibuat dan dari situ anda akan tahu bahawa anda dalam golongan apa...Ujian ini dipanggil UJIAN DASS..
Keputusan  :


UJIAN STRESS : SEDERHANA
UJIAN ANZIETI : TINGAN
KEMURUNGAN : TERUK


Actually ujian nie bukanlah ambil masa berjam hanya dalam 20 minit jer. So dah dapat result...Alhamdulillah I`M FREE FROM HIV....
Saya dah buat...anda pula bagaimana??

Bride To Be,
~sue~

4 comments:

  1. Wajib ye?lom buat lah..berapa bulan before kawen baru boleh buat hiv test nih?i mean, masa g sesuai bila?huhu..and bayaran pulak cammane ek?

    ReplyDelete
  2. Okay..untuk bayarannya RM1 sahaja sebab kita hanya dibenarkan ke klinik kesihatan kerajaan sahaja. So tak perlu nak risau.
    Selalunya borang kawin nie kena ambil dan lengkapkan semua dokumentnya dalam 3 bulan sebelum.
    test nie memang wajib

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks for the info..terpaksalah rush buat nih...tggl 4 bulan je lagi..huhu

      Delete
  3. Okay..untuk bayarannya RM1 sahaja sebab kita hanya dibenarkan ke klinik kesihatan kerajaan sahaja. So tak perlu nak risau.
    Selalunya borang kawin nie kena ambil dan lengkapkan semua dokumentnya dalam 3 bulan sebelum.
    test nie memang wajib

    ReplyDelete

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels