Monday, August 5, 2019

Smartphone Photography by Sunny Tan



Assalammualaikum...hello guys...

Ingat tak last 2 month saya ada share kat Facebook ( yang mana follow saya lor) pasai a day with MR.Sunny Tan iaitu salah seorang photography yang sangat berpenglaman hampir 14 tahun..ampa baca sini lah:

Sunny Tan, the Founder

"Sunny is the owner and principle master photographer of the successful Sunnysan Photography studio in Penang, Malaysia since 2005. Sunny is a member of the WPJA since 2008 and was also listed as the TOP 100 Photographer of WPJA Wedding Photography in 2009. Since gaining this accolade, Sunny has received many overseas enquiries for portraiture sessions in Penang and throughtout Malaysia. He has also taken a step up into the international stage, covering shooting events in Singapore, Hong Kong, Taiwan, Thailand, Bali and Australia."

1617533_10152086399622321_5510765052198936891_o.jpg


Pernah jugak dengar nama SunnyTun nie tapi tak pernahlah jumpa Inperson dengan dia. So bila akak saya ajak join Event nie so saya pun ikut ja sebab tengok pada tajuk dia pun cam best ja..Lagipun lani kan zaman pakai phone canggih nak p mana pakai phone ,nak ambik gambar pun pakai phone lepas tu download apps untuk edit dah cantik. Lepas tu boleh terus upload kat Media Sosial.. Bestkan.


Inilah kakak saya iaitu Penang Famous Blogger JUMIE SAMSUDIN yang telah mengajak saya join this event. Dia nie memang banyak sangat event yang dia dapat. Sampai kekadang tu tak menang tangan. So ini pun antara event yang dia dapat melalui Geng geng Hotel dia . Lupa nak cakap Event nie adalah dibawah Hotel Royal Penang...

Masa nie kami baru sampai dan tengah lepak kat lobby...

Lepas beberapa minit tunggu..sampai dah geng geng yang lain iaitu Taufik ( Manager PBA Branch Jawi). Dulu kami 1 office masa kat VADS. Pehtu cam mana aku tak tau dia boleh jadi kawan ngan akak saya pulak....ermmm...kannn...pehtu yang sorang lagi nie adalah Syada adik Nizal Tauke Nasi Tomato A Ghafoorrr tu....







So picture bawah nie antara tips yang dia share untuk kita nak ambil gambaq..ampa zoom okay...





So sambil sambil dok belajaq kita blajaq jugak untuk shoot sendiri guna phone...








apapun tq sister yang belanja aku mai kelas nie...memang berbaloi dan sangat bagus untuk diapply tambahan aku nie jenis suka ambil gambar sendiri dan produk....at least ada pengalaman jugaklah kan...





okay byeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels