Tuesday, June 11, 2019

Raya Pertama Sebagai Ibu Tunggal



Assalammualaikum semua....
Hello guys..rasanya masih sempat lagi saya nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Dan Batin buat semua kenalan saya. Sekarang masih lagi ada mood raya kan.Mana tak nya raykan sebulan. Dan tahun nie adalah tahun pertama saya menyambut lebaran sebagai seorang ibu Tunggal.

Seikhlas hati nak share dengan ampa semua..Ada juga terdetik rasa sedih, sayup dan sebak sehari sebelum raya tu. Biasalah kan 6 tahun kita sambut lebaran dengan suami tapi tahun nie kita dengan anak anak...kekok jugak Tapi pada masa yang sama saya happy tak terkata. happy bila selama nie apa yang kita tanggung tu hilang...beban yang kita pikul tu hilang...Hanya DIA tahu apa yang saya rasa.

But this year memang best sebab dah tak perlu rasa sedih nak beraya side pihak sana..Hahhaha style jahat wei...Dari pagi till petang sampai malam stay dengan family memang heaven lah..Rasa cam anak dara baliklah sebab tak ada laki... Layan sedara mara, prepare makan dan macam macam. So tak kalut nak ikut time balik belah sana. Happy sangat.. Tapi part paling sayup bila time nak beraya tu...memang minta ampun banyak dengan mak ngan bapak sebab apa yang jadi nie bukan itu yang kita minta tapi Allah dah tetapkan ketentuan. Ada hikmah disebalik atas apa yang jadi Dan saya bersyukur mak dengan bapak saya masih mampu terima dan jaga saya serta anak anak .

This year 1st day raya giliran saya dan anak anak bersama. Tapi tahun depan anak anak ada side sana pulak begitulah yang akan berlaku sampai bila bila atau sehingga kes hak Penjagaan anak disahkan. Dan tahun nie kami pakai tema baju MEROON :) dan alhamdulillah setiap tahun saya tak pernah termissed sediakan baju raya untuk anak anak ....semoga tahun depan saya masih sempat  nak meraikan lebaran bersama insan insan tersayang :)


like always abang zarif memang tak mau nak bagi kerjasama

My favourite Boyfriend

Tahun nie impian ibu tercapai bila ibu dapat sedikan baju melayu lengkap  untuk anak anak ibu..Sampin Viral, Songkok , baju Melayu dan Butang Baju Melayu

Bebai tak mau ambil gambar

Struggleee is realll

Happy

Yang Terindah dalam Hidup

Sama tak muka kami

Nanti ada time saya share tips nak kulit elok :) ampa nak ka??

With anak anak menakan perempuan

Akhirnya kecundang juaaaa...rindu nak tidok atas riba ibu....



No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels