Thursday, July 12, 2018

Percutian di Swiss Court Holiday Apartment Damar Laut |SGI VACATION GROUP



Seriously dah bertahun rasanya tak p bercuti.sejak ada anak anak nie memang nak p bercuti tu tak pernah ada dalam kepada otak nie. Sebab pertama ialah bajet tu sentiasa belum mencukupi untuk bawa anak anak bercuti. Kami pun tak pasti bagaimana pihak SGI Vacation Group nie boleh dapat  contact no kami dan tawarkan kami untuk entittle voucher . So macam p taklimat tu memang dia actually nak promote company depa punya programe percutian.Tapi kami tak memilih untuk menjadi ahli sebab kami bukan kaki berjalan. So lepas tu kami dapatkan voucher. sambil tu jugak dia ada minta beberapa nama untuk direkemenkan.So SS ada senaraikan....bukan sebab nak ampa jadi ahli or sebaliknya tapi nak bg uolls juga dapat free percutian..

So kali nie sekali lagi kami dapat voucher percutian kedua daripada SGI VACATION GROUP. Untuk kali nie SS dapat percutian 3 Hari 2 Malam.

Kami diberi pilihan antara:


  • SWISS GARDEN MELAKA
  • SWISS GARDEN RESIDENCE KUALA LUMPUR
  • SWISS COURT APARTMENT DAMAR LAUT LUMUT,PERAK

Setelah berbincang dan membuat kiraan bajet paling murah kami pilih untuk ke SWISS COURT APARTMENT DAMAR LAUT LUMUT,PERAK sebab dia dekat jugak dengan Ipoh dan boleh bodek suami naik ke Cameron Highland.

So maka kami Check in di Swiss Apartment, Alhamdulillah kami diberikan bilik Studio dimana dalam bilik nie disediakan 1 katil Queen , Set Sofa, Dapur,Toilet. So senanglah jugak.Lagipun studio nie luas dan memang selesa untuk family yang berkeluarga. OF cause bila ada anak nie, SS akan bawa toto extra untuk bagi anak anak tidur.Nak request extra beg memang ada caj tambahan.Batter bawa toto sendiri kan lebih jimat.


Ini gambar Apartment dia...(cari dalam google)
Inilah Studio Apartment yang kami dapat.Selesa dan luas tau.


Untuk ruang dapur, disediakan dapur elektrik, set periuk,set pinggan dan mangkuk untuk memudahkan anda memasak.

Coffie table of cause wajib ada

Kami dapat bilik paling bawah sekali....so bukak pintu /tingkap nampak padang golf


Mandi time

Swimming Pool dia pun memang besar dan best.Ada untuk dewasa dan kanak kanak.

 Kalau ampa perasan kat gambar nie, nampak pelampung yang besar tu, actually yang tu boleh disewa tau. Yang besar RM20/pcs kecil RM5 . Kalau rasa terlupa nak beli boleh ja sewa kat sana.


Sambil tu kalau rasa nak bersenam kaki, boleh mai jalan atas batu reflexology nie

Ini lobby 



So kalau ampa rasa nak p stay kat sini boleh trylah.CUma nak pesan sikit. kawasan Swiss Court nie memang sangat tercorok tau.lebih kurang 30km dari pekan lumut. So klu ampa nak stay boleh bawaklah barangan nak masak, macam maggi, teloq dan sebagainya. kawasan dia memang sangat sunyi tau. 

Masa Check out, saya tanya harga 1 malam. Kataya klu members : RM120 / semalam dan Bukan Members RM135.


Sekali lagi SS nak ucapkan terima kasih kat SGI VACATION untuk percutian yang best nie :)

No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels