Tuesday, June 30, 2015

Mencari Idea nak susun baju anak


Assalammualaikum semua......
Ramadhan 13 sudah...cepat kan masa berjalan lepas tu kita dah raya. Lepas raya kita sambut Raya Haji pulak, lepas tu Saya pulak bersalin..erm tapi adakah persiapan dah dibuat???
Actually memang saya tak buat apa apa persiapan lagi pun sebab dok ingat nak pakai ja barang zakwan yang ada sebelum nie... Lagipun tak tahu jantina apa...Tunggu bulan depan baru nak scan sebab dah 4 bulan tak scan. Kalau di Klinik Kerajaan, mana ada scan setiap bulan. 3-4 bulan sekali baru scan. Takpa kita tunggu ja nanti. apapun bulan depan dah masuk 5 bulan kandungan saya nie.memangh cepat ja tapi perut tu nampak kecik ja...Ada yang cakap perempuan ..boleh katakan 90% kata perempuan. Tapi saya tak maulah teruja sangat sebab itu semua rezeki dari ALLAHs.w.t

Entry kali nie, saya teringin sangat nak kongsi idea nak menyusu pakaian anak anak kan...Macam best ja...Tapi kalau ruang bilik besar takpa, bagi saya nie rumah flat kecik jer..cam mana nak buat feeling feeling macam istana kan...So kena cari a few idea yang boleh bantu kita..
Ada lah seorang kawan suggest msauk 1 page nie dan dalam tu ada macam macam gambar dan info...Cuma anda open link nie : PINTEREST. uolls mesti suka tengok page nie...

Saya sendiri memang suka bukak page nie sebab nak ambik mood nak deco rumah sendiri atau mencari sesuatu idea. So this time kena plan sungguh sungguh sebab nak tunggu sorang nie bersalin bulan 11, semua kena ready this time pantang rumah sendiri dan mak pun stay sekali....memang kena plan nak susun atur barnag barang macam mana supaya tak kelam kabut nanti.

Jom kita belek beberapa gambar yang sempat saya ambil dari page tersebut...yang menjadi faberet saya....mana tau dapat idea ka...

Bagi yanga da lemari open macam nie, boleh try susun cam gambar nie... nampak kemas dan teratur kan.



Kalau yang ada drawer, boleh dapat idea susun macam nie , teratur dan kemas, nak cari baju pun senang kan. Cuma ada pilihan sama ada nak beli kotak kotak kecik utk susun atau pun buat sendiri. 

Bagi anda yang mungkin ada ruang yg besar. boleh buat macam nie..tudia memang hebat gilaa....rasa cam tak mau keluak dari bilik kan...


Selain tu boleh juga buat kotak kotak cam nie untuk letakkan baju baby,pampers dan peralatan yang lain. senang nak cari, nampak teratur, nampak kemas

Tapi jika anda seorang yang creative, boleh tersus ja buat lemari sendiri. mudah kan... dana paling penting jimat!!!


Yang ada lemari tertutup macam nie mungkin senang nak buat and ada idea. so apa tunggu lagi, balik rancang dulu susun atur rumah anda. sesuai atau tidak. semoga idea nie dapat bantu anda jugak


Love,
Madam Surianie


- Assalammualaikum-

No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels