Monday, March 2, 2015

Zinc Complex Shaklee


Assalammualaikum & Salam Sejahtera kepada semua pembaca blog saya. Hari nie nak berkongsi tentang salah 1 product yang tengah sale bulan nie. Zinc complex Shaklee, antara product termurah shaklee yang boleh bertahan selama 4 bulan . 

Apa kelebihan Zinc Complex :

Zinc Complex
  • Zink ialah mineral penting yang terkandung dalam setiap sel tubuh kita. Ia mengaktifkan tindakan hampir 100 jenis enzim, iaitu bahan-bahan pencetus tindak balas biokimia dalam tubuh anda.
  • Menyokong dan Mengekalkan Kesihatan
  • Zink Complex Shaklee membekalkan zink, bahan utama untuk kesihatan yang sempurna dan amat diperlukan untuk metabolisme karbohidrat, lemak dan protein.
  • Zinc Complex juga merupakan sumber kalsium yang berkualiti untuk kesihatan keseluruhan badan anda.*



Zinc nie sangat bagus untuk menghasilkan Sperma yang sihat dan aktif. Kepada suami suami yang dah berkahwin dan belum dikurniakan cahaya mata, uolls boleh cuma ambil supliment zinc untuk kesihatan dalaman anda. Ingat tak semua lelaki mempunyai sperma yang sihat dan aktif, sebab itu uolls kena ambil zinc sebagai makanan tambahan. Terutama sekali kepada perokok tegar, bila uolls hisap rokok, sperma tu memang jadi tak sihat...SO nak dapat anak tu memang susah. So jangan salahkan wanita sebab tak boleh pregnant, kadangkala anda kena tengok diri anda jugak.

" ZINC didalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda dari organ lain. Zinc memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki, Defisiensi yang serious akan mengakibatkan masalah seperti kematangan organ seks yang lambat, impoten, perkembangan yang kecil atau pincang pada testikel, kiraan sperma yang rendah, kemerosotan fungi seksual, penuaan pra-matang dan gugur rambut.Oleh yang demikian, zinc amat diperlukan dari remaja hingga se umur tua."




ZINC juga bagus untuk pertumbuhan rambut, kalau tengok gamabr testimonial yang saya cari dalam internet nie memang real...Actually saya sendiri makan zinc untuk rambut. Kaau dulu memang saya nie jenis rambut sikit dan ada bahagian - bahagian rambut yang botak, malu tau!!! lepas mkn zinc suami pun tegur kata rambut lebat dan tak nampak botak dah. Siap tumbuh anak rambut yang banyak... 




ZINC mempercepatkan pemulihan luka dalaman dan luaran, Memang benar, saya makan zinc masa dalam pantang sebab luka jahitan terbukak dalam 2 inchi, makan ja 7 hari luka tu tertutup. Memang ajaib..Then suami saya accidentm saya hanya pecahkan zinc dan taburkan pada lukanya..memang kering...sambil berikan suami saya makna 1 hari 1 biji...




Selain itu, Zinc juga mempunyai manfaat lain iaitu :

  1. MENGAKTIFKAN 200 JENIS ENZIM - zinc berkebolehan menggabung DNA, RNA dan protein seterusnya merangsang regenerasi Sel/Ia juga mengaktifkan lebih 200 jenis enzim didalam tubuh kita untuk memelihara metabolisme gigi dan pertumbuhan para remaja
  2. MEMBENTUK KOLEGEN - membantu pembentukan protin dan kolegen untuk pertumbuhan dan perkembangan kulit. kuku dan organ.
  3. MEMPERBAIKI DIABETES -  membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungi insulin, seterusnya meperbaiki DIABETES.
  4. BINTIK PUTIH KUKU - bintik putih kuku adalah tanda defisiensi zinc yang boleh menyebabkan deprasi, lemah daya ingatan, mudah sakit, pemulihaan luka yang lambat, pembengkakkan prostat, anemia , lemak penglihatan atau hilang daya penglihatan
  5. TINGKATKAN SISTEM IMUN -  membantu pengeluaran kelenjar thymus, kelenjar Thymus mempertingkatkan sistem imun dengan pengeluaran T-cells untuk menentang kanser dan menghalang infeksi penyakit.
  6. MEMPERCEPATKAN PEMULIHAN LUKA - mempercepatkan pemulihan luka dalaman dan luaran, pemulihan selpeas pembedahan, memperbaiki alergi dan bintik dikulit. Hancurkan zinc dan taburkan keatas luka untuk mempercepatkan pemulihan luka.
  7. MEMPERBAIKI MASALAH PROSTAT -  melindungi kesihatan prostat, memperbaiki dan menyembuhkan benign prostomegaly dan keadaan kerap kencing. Kajian menunjukkan pengambilan harian zinc dapat mengurangkan pembengkakkan prostat dalam kadar 70%.
  8. KEMAMPUAN SEKS LELAKI - pengambilan zinc untuk jangka panjang mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki, impoten, meninggikan kiraan sperma. Zinc yang secukupnya penting untuk keupayaan seks yang bertenaga.
  9. OVULASI WANITA -  wanita memerlukan zinc untuk ovulasi. zinc juga membantu penguncupan uterus memgembalikan daya ketahanannya.
  10. MEMPERBAIKI RADANG KULIT - kajian menunjukkan pengambilan zinc sebanyak 4-8 tablet akan memperbaiki radang kulit seperti akne, jerawat
  11. MENGEKALKAN DERIA BAU -  untuk mengekalkan deia bau yang sihat dan sensative (rasa dan bau). 


Bulan MAc 2015 ialah promo BELI 3 FREE 1. nak dapatkan harga istimewa. boleh hubungi saya :

Agent Shaklee Anda
Madam Surianie Samsudin
♥ SMS/WhatsApp : 019-5434377
 Emel : surianie_shaklee@yahoo.com
 Instagram : surianiesamsudin
 FB : Redgincu Beauty & Health


No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels