Wednesday, December 31, 2014

Nostalgia 2014


Assalammualaikum semuaaaaaa......
Akhirnya kita berkesempatan nak celebrate sambutan 2015..Alhamdulillah...syukur sebba maish lagi diberi pulang untuk bernafas lagi....So apa kenangan nostalgia 2014 korang??? jom hari nie saya nak sharing cerita certia menarik sepanjang tahun 2014....semoga kenangan nie akan sentiasa abadi dalam ingatan :)

Januari 2014

Januari!!! semestinya bulan yang paling iolls nanti-nantikan iaitu nak sambut hari meningkat tua pada iolls. tahun 2014 iolls dah berusia 27tahun...wahh cepatnya masa berlalu. tapi masih lagi dalam usia angka 2. Tapi masih kyang cakap nampak muda..hehehhehe...okay tahun 2014 memang rasa seronok sikit sebab tahun nie iolls celebrate bestday bersama dengan insan baru iaitu Anak Sendiri...memang 1 pengalaman yang paling best. Siapa yang tak seronok bila ada anak sendiri. 





..................................................................................................
FEBRUARI 2014

Tahun 2014 nie memang banyak sangat kenangan manis dan pahit yang saya alami. Antara kenangan manis yang saya terima ialah terlibat dalam event SHaklee iaitu berpeluang untuk naik stage ambik Sijil sebab saya telah berjaya naik ranking 2nd Level iaitu SR SUPERVISOR.Time nie memang best rasa bangga kot. Tak sangka semua nie berlaku. masa join shaklee tu memang tak tahu menahu tentang hal ini. Tetiba dapat surat dari Shaklee minta saya sertai Event tersebut. Alhamdulillah :) naik stage dengan suami dan anak.




................................................................................................
Mac 2014

Sekali lagi saya disahkan HAMIL untuk kali ke-2. Alhamdulillah kehamilan yang ke-2 nie memang tak rancang langsung. Sebab memang tak tahu apa pun. Tetiba lepas check tengok tengok saya hamil...tudia orang yang paling seronok ialah SUami saya....alhamdulillah rezeki... Tapi selepas 3 bulan kandungan tu tak bertahan. Salah dan punca dimana kita tak pasti. Mungkin belum ada rezeki untuk anak ke-2. insyaallah jika ada rezeki maka adalah...kita merancang tapi tuhan yang tentukan segalanya...


...............................................................................................................
MAY 2014

KEreta idaman!!!! Wow tak sangka juga tahun 2014 saya dan suami dapat beli kereta baru. Macam tak percaya kot!!1 Kononnya nak pakai jer kereta waja yang lam. tapi akibat masalah yang dihadapi, saya dan suami cuba nasib apply loan untuk beli kereta baru. Alst last dapat jugak!!! hahahha...tak sangka..rezeki anak nie...rezeki daripada bisnes SHAKLEE tau!!! 100% daripada hasil perniagaan shaklee.  Kalau kita nak berjaya tak payah bagi alasan..Buat jer...kita redah jer...Itu lebih baik daripada kita nak buat sesuatu dan mengharapkan hasil dengan kadar segera. Saya buat shaklee dalam masa 1 tahun alhamdulillah baru saya berani keluarkan kereta sendiri. Memang rasa tak sangka dengan pencapaian ini...Mulanya masa start bisnes shaklee nie tk jangka apa pun...ALhamdulillah berkat kepercayaan pelanggan dan rakan rakan lain...saya capai apa yang saya nak!!!! 



.................................................................................

JUNE 2014

Alhamdulillah sekali lagi nama saya dan suami tersenarai dalam SHaklee Award untuk menerima Award iaitu "NEW BUSINESS GROWTH" yang berlangsung di KL June yang lepas. Tapi agak sedih sebab tak dapat join akibat kekangan masa ada kenduri ... Tapi now award tu baru jer sampai di tangan iolls..hehhe..nanti kita shoot family potrait dengan award shaklee...Bangga nya...Tahun depan ada lagi..insyaallah klu ada rezeki kita dapat lagi..



........................................................................................
JULAI 2014

Tahun 2014 sambut hari raya dengan keluarga mertua buat pertama kalinya..heheheh...memang rasa lain sangat sebab sebelum nie kan beraya bersama keluarga sendiri. Tahun 2013 beraya di rumah mak sendiri sebab dalam pantang. This year rumah mertua. Memang rasa lain la...takpa next year rumah saya pulak..yeahhh...nasib rumah dekat dekat...:)



Lepas 6 hari raya, We olls pula buat celebration besday Zakwan yang 1st year. Memang seronok sebab nak buat besday anak sendiri. Walaupun perancangan last minit tapi semuanya berjalan lancar..hehehhe....insyaallah tahun depan zakwan 2 tahun. ibu buat lebih sikit...mudahan rezeki kita dipermurahkan..Amin...terima kasih kepada kawan baik iolls Dalia Ezwatie yang tolong kita buat preparation dari A to Z.....dan kengkawan serta sedara mara yang hadir...








..............................................................................................
SEPTEMBER 2014

Well well well....akhirnya kawan saya kawin!!!! tak sangka jugak kan dia dah kawin rupanya....siap tahu jodoh dan pertemuan ditanganNYa....kita hanya berdoa agar hubungan mereka berkekalan...
wish u all the best pi... Semoga menjadi isteri yang solehah...





..........................................................................................................

OKTOBER 2014

Rezeki tahun 2014 memang cukup tidak disangka sangka...Pada Oktober yang lepas, saya telah mendapat undangan percutian percuma selama 3 hari 2 malam di Hotel Vistana untuk Vistana Family Day..bestnya...Yang paling best ialah Zakwan...Dapat main macam macam. Yang paling dia suka 1st time dapat mandi kolam...Wahhh teruja dier.... Thanks to YTL Group yang telah memberikan kami peluang untuk menyertai program yang best nie. So next year kita ada free trip lani..nanti kita sharing okay....







........................................................................................................................

DISEMBER 2014

Seperti yang semua rakyat malaysia sedia MAklum....negara kita dilanda bencana banjir Pantai timur, Pahang dan beberapa negeri yang lain..Tanpa mengira apapun secara tetiba aku sendiri pulak tergerak hati nak menjadi sukarelawan untuk handlekan program kutipan untuk mangsa banjir di Penang!!! Ayooo seriously memang kat Penang tak ada badan  yang buat kerja ini..So lepas 1 harian menanti feedback daripada pihak NGO di Kuala Lumpur. Baru aku berkesempatan untuk memulakan program nie. Apapun nak ucapkan terima kasih buat Pengarah Jabatan Kimia Penang Tn.Haji Mohamed Zaini yang telah benarkan Jabatan kimia menjadi pusat pengumpulan sumbangan...
Wahhh memang ramai yang membantu!!!! uolls boleh tengok sendiri 









Semoga tahun 2014 memberikan jutaan kenangan buat diri aku.....Ada suka duka yang tak mampu nak dilupakan....Tahun 2015 kita mulakan lembaran baru tau...Jangan dok asyik pikirkan negatif!!! kita mulakan sesuatu yang baru...Itu lebih bagus daripada kita asyik nak ikut kisah lama....
iolls nak ucapkan selamat Tahun baru kepada semua follower belog saya nie...
Tahun demi tahun belog saya nie dikenali ramai...

Terima kasih semua...





No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels