Wednesday, October 1, 2014

Tips Rawat Anak demam



30 September 2014

Baru kali ke-3 zakwan demam panas. secara tiba-tiba, selalunya orang cakap bila demam tu ada yang pulih apa-apa kot..Rasanya betul, masa zakwan demam kali nie, mulut dia sangat banyak....apa yang dia cakap pun entahler.. Tapi kekadang tu boleh jugak sepatah dua apa yang zakwan dok bebel sorang sorang..hehhehe

Okay setiap kali zakwan demam, memang SS rasa tak risau sangat sebab dia aktif walaupun demam, masa jumpa doktor pun, doktor ada pesan, kalau anak demam or sakit tapi dia aktif tak payah risau. tapi kalau dia asyik memerap tu, itu yang perlu risaukan. So tiap kali kalau demam apa yang SS sediakan :

1. Coolfever baby ( 3 pek - 6 keping)
2. Tuala basah
3. Basic H
4. Ubat doktor jika perlu
5. Mealshake Shaklee


So bila awal pagi, badan zakwan panas, SS bancuhkan susu dan masukkan 1 sudu kecil mealshake dalam susu zakwan. itu wajib sebab mealshake akan bantu untuk kuatkan sistem imun anak kita. Then setiap 30 minit SS akan basahkan tuala dan lapkan badan zakwan dengan 3 titik basic h ( 1 mangkuk)

capton : sorry gambar tak jelas..kurang cahaya

So pagi tu, nampak kurang sikit panas dier. Lepas bangun dari tidur tu dalam 4 jam...terus zakwan menepek sebelah Ss yang sedang sibuk melayan facebook depan tv..




Nampak tak keriangan dan keceriaan yang terpancar pada wajah zakwan walaupun dia demam, agak panas jugaklah....setiap 30 minit SS akan lap badan zakwan untuk kurangkan panas. Tapi mandi tu SS baut 1 kali jer....mulakan dengan menyiram bahagian kaki dahulu baru terus ke kepala.


 Alhamdulillah, Basic H shaklee memang sangat bagus, ia membantu untuk menurunkan paras suhu badan ketika demam. Bukan tipu sebab SS sendiri yang buat dan cuba pada anak sendiri dan hasilnya nampak depan mata SS.


Jika anda ingin mencuba dan beli 1 botol untuk spare dirumah, YES!!! SS sangat galakkan. sebab ia adalah bahan bebas KIMIA....
Sentiasa berkesan
Sentiasa Hijau
Sentiasa Selamat
Dijamin 100%



JIka anda ingin bertanya sebarang pertanyaa, boleh jer drop sebarang massage dalam kotak yang SS ada sediakan dibawah blog SS. Okay jaga diri dan jangan lupa makan supliment okay :)


with Love,
MadamSurianie

No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels