Wednesday, May 21, 2014

Performance Drinks & Nutriferon Menyembuhkan Denggi


Assalammualaikum semua, Hari nie SS nak kongsi dengan uolls semua tentang penyakit Demam Denggi yang kini makin dok ngetop bangat...HAhaha....Ngeri bila dengarkan. So hari nie nak kongsi antara product Shaklee yang boleh bantu Uolls bagi elakkan diri daripada terkena Demam Denggi atau jika anda terkena demam denggi tersebut, ada product boleh bantu untuk mengurangkan ia..Insyaallah


APA ITU DEMAM DENGGI?
Demam denggi adalah sejenis penyakit yang berpunca dari gigitan nyamuk dan statistik jelas menunjukkan bahawa demam denggi adalah salah satu dari masalah kritikal dalam dunia kesihatan moden bukan sahaja di Malaysia tetapi masalah kesihatan global. 

APA KATEGORI DEMAM DENGGI?
Terdapat beberapa jenis demam denggi tetapi denggi berdarah adalah yang paling berbahaya kerana ianya boleh membawa maut. 

APA PUNCA DEMAM DENGGI?
Punca utama penyakit ini adalah apabila nyamuk Aedes betina hinggap dan menggigit tubuh manusia sekaligus menyebarkan virus Denggi atau bahasa saintifiknya (genus Flavivirus). 

APA SIMPTOM DEMAM DENGGI?
Pesakit akan mengalami simptom seperti berikut:
  • demam tiba-tiba
  • sakit kepala kronik
  • bebola mata sakit
  • sakit sendi/otot
  • sakit pinggang luarbiasa
  • diserang gatal-gatal.

aedes Punca Dan Tips Rawatan Bagi Demam Denggi.

APAKAH RAWATAN BAGI DEMAM DENGGI?

Sebenarnya tiada satu rawatan khusus untuk mengubati demam denggi. Namun, bagi kes seperti demam denggi sama ada tiba-tiba atau tidak, cecair yang disalurkan secara oral sudah cukup untuk menggantikan kehilangan cecair badan yang banyak akibat denggi. Biasanya, penggunaan ubat antipiretik akan digunakan untuk meredakan demam.
Di samping itu, ada juga tips-tips bagi rawatan alternatif yang boleh dicuba sebagai usaha untuk menyembuhkan pesakit demam denggi.

****************************************************************************
Ramai yang akan share petua dan tips tips untuk merawat seseorang itu sekiranya dia dijangkiti penyakit Demam Denggi...Jom kita baca dan mungkin ada diantara tips tips dibawah ini yang sering anda lakukan :


6 tips bagi rawatan alternatif sebagai penawar demam denggi:
  • Minum air suam/ air masak dalam kuantiti yang banyak sekurang-kurangnya 3 liter sehari
  • Reneh sup ketam sama ada ketam laut atau ketam nipah. Rujuk Khasiat Sup Ketam untuk ketahui lebih lanjut.
  • Jus daun betik juga dikatakan mujarab sebagai penawar denggi dengan menumbuk daun betik matang sehingga lumat dan dapatkan jusnya. Berikan satu sudu kecil jus kepada pesakit
  • Jus buah kiwi juga boleh dicuba dengan mengisar buah kiwi yang segar dan minum jusnya.
  • Jus kurma juga sama konsep dengan buah kiwi tadi. Kisar bersama air suam dan berikan kepada pesakit untuk minum pagi dan petang.
  • Makan tembikan dalam kuantiti yang banyak. Sebenarnya konsep ini adalah untuk mendapatkan bekalan air bagi mengantikan cecair tubuh dan sifat buah tembikai itu sendiri yang sejuk.


APA SHAKLEE BOLEH BANTU?

Penggunaan makanan tambahan membantu menyembuhkan denggi.

PERFORMANCE DRINK SHAKLEE Punca Dan Tips Rawatan Bagi Demam Denggi.
Performance Drink ( 539g )
Harga runcit ialah RM82


Anda juga boleh mencuba suplemen tambahan bagi membantu dalam menyembuhkan demam denggi. Performance Drinks Shaklee membantu mengimbangi kandungan elektrolit dalam tubuh bagi mengelakkan dehidrasi. Suhu tubuh yang tinggi disebabkan oleh demam ini menyebabkan berlakunya dehidrasi (kehilangan cecair yang banyak dari dalam tubuh). Dengan pengambilan Performance Drinks ini akan membantu tubuh untuk berhidrasi dengan lebih baik. Terbukti dengan ujian klinikal dan yang paling penting ianya adalah satu-satunya minuman isotonik yang bebas karbonat dan kurang gula.

Nutriferon (28 stik x 1.2g)
Harga runcit ialah RM181

Disamping itu, pengambilan nutriferon juga adalah penting kerana nutriferon adalah ‘immune booster’ yang meningkatkan tahap imunisasi dalam tubuh bagi melawan penyakit. Nutriferon adalah dipatenkan eksklusif satu-satunya di dunia membantu mempertingkat interferon dalam tubuh. Sekiranya anda mempunyai masalah seperti selalu demam, kerap diserang selsema dan antibodi lemah, anda sangat disyorkan untuk mengambil nutriferon untuk menguatkan imunisasi tubuh melawan penyakit.

Pesanan : Bertindaklah sekarang. Selamatkan nyawa orang yang anda sayangi kerana denggi membunuh!

No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels