Wednesday, May 21, 2014

Part 2 : Alkisah Trip Ke Bandung

PART 2 : ALKISAH TRIP KE BANDUNG

Seperti yang dijanjikan..kini SS sambung pulak story untuk PArt 2 trip ke Badung. Tapi SS nak minta maaf sangat sebab banyak gambo tak sempat ambil sebab si zakwan tak bagi snap!!!!1 Tension toi...
Bukan apa..bahaya jugak..dengan pegang baby..galas beg peh tu nak monopod sorang sorang. So mana yang SS snap itu yang SS share dengan uolls okay..

Day 3.
Hari yang ke 3 kami ke lokasi yang paling top disana ialah PASAR BARU Bandung!!!!Ya ampunnn ibuuuuu..best gila...masuk masuk ja dah jumpa baju nursing lycra....murah beb!!!!!!
jalan jalan jumpa lagi..alahaiii..memang rambang mata..Tapi tujuan kami ke sana semestinya SHOPPING!!!!.....SS ke sana dengan tujuan nak beli lace dan baju pengantin...memang murah so dapatlah beli lace kat sana..murah dan kualiti sangat sama dengan di jakel...SAMA OKAY!!!
So selain tu SS sembang beli telekung, jubah pagi raya untuk si zakwan dan abah dier serta beberapa helai tudung untuk SS sendiri... So nak cerita panjang uolls pun dah tahu..So kita move to next story pulak..hehehhe

So lepas dah bershopping sakan di Bandung, kami terus bergegas menuju ke JAKARTA untuk bermalam pulak disana. Sebabnya esok dah nak balik MAlaysia. So stay 1 malam sebab nak shooping pulak disana....yahooo..perjalanan kami ambil masa 3 jam okay....dah la kereta penuh degan barang shopping...aduhai...!!!!! tapi memang experience la...

DAY 3 : KAMI DI JAKARTA

Di Jakarta kami check in di D`Prima Hotel yang berlokasi di Mangga Dua, Yang besnya depan hotel nie ada pasar malam, ingat sampai nak shooping lagi tapi disebabkan ada baby memang tak jadilah..bawa zakwan balik bilik dan tidur jer!!!!

Terlupa nak cerita pasal makan....Di Jakarta nie makanan dia tak berapa best sangat...So bila nak cari makanan kat kawasan hotel memang susah sikit. Nasib ada 1 ja restoran yang bukak iaitu di Restoran SERDERHANA MASAKAN PADANG

DAY 4 : SHOPPING SAKAN DI JAKARTA

Sebelum kami balik ke Malaysia, pagi pagi kami dah start shopping di Pekan Jakarta, salah 1 lokasi shopping yang paling best iaitu TANAH ABANG!!!
Memang abang sungguh!!!
Kat sini SS tak berani nak snap banyak gambar sebab orang terlalu pack dan SS hang dapat ambil beberapa gambar jer...So uolls enjoylah...

Inilah muka teruja nak habak hai!!!teruja nak shopping kali nie..macam orang Penang kata last kopek punya!!

Untuk penggemar Hello Kitty...pastinya anda akan rasa teruja bila tengok kedai nie!!1 murah beb..nasib SS ada babyboi..kalau tak SS pun borong jugak!!!1

Haaaa...inilah tudung yang SS beli di Bandung..Kalau kat Malaysia confirm depa jual Rm65++tapi kat sana SS beli dengan harga Rm12 sahaja...meletop!!!..cantikkan

Lepas dah shopping sakan, masa untuk mengisi perut. kali nie kami makan di dalam shopping mall jer sebab nak cari kedai makan macam rush time jer. So kami makan di OEY Koffie House.

Menu dia tak berapa menarik hati tapi minuman dia cukup menarik ..Macam gambar diatas nie, SS teringin gila nak minum kopi ais. tetiba bila sampai atas meja nampak unik kot...tanya dengan pelayan tu dia cakap memang ini kopi ais. mulanya dia akan bgi kopi tu ditapis sendiri baru masukkan ais.kononnya seperti tapis kopi buatan sendiri jer!!!
memang unik...kopi dia pun sedap..terbaik!!!

1 lagi...lupa na cerita...ini adalah jagung yang dijual di tepi jalan. memang murah harganya dalam rm1 duit kita...dan kacang yang atas jagung itu adalah kacang yang dijual di Shushi!!!. kepada penggemar shushi anda boleh imagine kacang tu jenis macam mana..kalau kat shushi 1 pinggan Rm4 ada berapa batang ja..
Kalau di JAkarta 1 ikat dalam rm1 lebih jer...hahahahah shushi tipu!!!!!

okaylah jom kita balik Malaysia....
Those yang teringin nak buat trip travel kemana mana negara or negeri yang uolls nak plan boleh terus hubungi abang Nazri nie.
Dialah agent kami ..memang best

Contact : 019- 4740 494
Nama : Nazri

Okay Bye Bye Jakarta..

Last Post at Jakarta Airport

Insyaallah nanti kita pusing trip lagi okay!!!