Friday, July 12, 2013

Sihat Bersama ESP Shaklee


*Assalammualaikum*

Alhamdulillah sudah 3 hari kita menjalankan ibadah berpuasa...Amin...Tapi SS hanya dapat berpuasa 2 hari jer sebab hari ketiga tue,,,baby tak gerak dalam 1 jam..So SS pown takut dan terus berbukap..lepas tue baru baby gerak....Insyaallah semuanya okay jer....Pada yang lain tue, selamat berpuasa insyaallah tahun nie boleh puasa penuh la kot yer...

Okaylah seperti yang u`olls semua sedia maklum sekarang nie SS telah menjadi Pengedar Yang Sah dengan Shaklee dengan memegang ID :  966421..Kalau u`olls tak percaya boleh call Shaklee tanya...hehehhehe...So buat pertama kalinya SS nak berkongsi dengan u`olls semua salah 1 product yang memang terbaik dan memang HOT MARKET iaitu ESP(Soy Protein Isolate Powder)....Hari nie SS nak kongsi dengan anda semua tentang ESP..Apa itu ESP? kelebihan ESP dan sebagainya...

Kepada yang mungkin tidak tahu rupa ESP...inilah yang SS nak kongsi...Inilah ESP seberat 850g.Besar sangat....Memang stock tahan1-2 bulan.Tapi bergantung pada pengambilan juga.

APA ITU ESP ?

Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik. ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolesterol.

KELEBIHAN & KHASIAT ESP SHAKLEE??

  1. Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
  2. Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.
  3. Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones. 
  4. Menambahkan susu badan bagi ibu hamil & ibu yang sedang menyusukan bayi.
  5. Bagi ibu yang sedang menyusukan bayi, ESP membantu menghasilkan susu yang lebih pekat dan berkrim dan membuatkan bayi anda akan cepat kenyang  dan kurang meragam
  6. Kajian menunjukkan yang soya membantu dalam mengawal kestabilan hormon semasa tempoh putus haid.
  7. Bagi ibu-ibu mengandung, ESP membantu perkembangan fetus dan memastikan kesihatan ibu di tahap optimum
  8. Berkesan dalam menganjalkan kulit, dan sangat digemari oleh kaum wanita bagi menganjalkan kembali payudara yang kendur.
  9. Cepat kenyang dan membantu dalam pegurusan berat badan.
  10. Berupaya menghilangkan parut jerawat di muka, kerana terjadinya parut akibat kekurangan protein unuk membentuk sel baru dan menyingkirkan sel kulit mati
  11. Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan di bawah satu Program yang digelar Identity Preservation Program (IPP) di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.
  12. Sesuai untuk seisi keluarga dan setiap lapisan umur.


Actually banyak kelebihan yang ada pada ESP Shaklee nie. Kalau nak disenaraikan memang banyak kot. So SS pilih antara 7 manfaat utama dalam ESP nie.


 ANTARA 7 MANFAAT UTAMA ESK SHAKLEE
  • awet muda – asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit dan lain-lain. Pengambilan yang kerap dan konsisten adalah kunci kepada awet muda.
  • baik untuk hormon – kacang soya adalah satu2nya tumbuhan yang kaya dgn isoflavones. Ia membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah osteoporosis dan sakit jantung.
  • baik untuk prostat – genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. ia membantu memusnahkan radikal bebas didalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.
  • kulit remaja – merangsang pembentukan semula sel kulit dan otot, mengerangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, percepatkan sembuh luka dan mengurangkan kesan parut.
  • pembekal tenaga – membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan  sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan
  • membaiki pigmentasi – membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, pigmentasi, kedutan dan kesan tua
  • membaiki memori – meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan



 Rasa ESP Shaklee nie memang pure rasa soya mix vanilla. Macam SS sendiri minum, for sure SS tak minu direct sebab bau tue SS tak boleh terima...HEhehhehe..tapi apa yang SS buat adalah dengan mencampurkan ESP Shaklee nie dengan pelbagai jenis minuman untuk menyedapkan lagi rasanya.... Tapi ada pantang larangnya kalau nak minum ESP Shaklee nie... Make sure u`olls jangan campurkan bersama kopi, teh,nescafe mahupun air panas, sebab nanti semua nutrisinya akan hilang macam tue jer. Buat penat ja beli dan minum tapi tak ada effect.
Okaylah SS pown tak mau cakap banyak. So kepada yang berminat dan dah tergoda dengan ESP Shaklee nie, bolehlah order dengan SS.

Caranya mudah saja...Ada 3 jenis cara iaitu melalui SMS, CALL,EMAIL..Mudahkan...Harga yang SS tawarkan pown sangat berpatutan :

SURIANIE SAMSUDIN
ID : 966421
SMS/CALL/WHATSUP : 019.543.4377 
Email : surianie_shaklee@yahoo.com


 p/s : Jom sihat dan cantik bersama SHAKLEE :)

No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels