Thursday, February 14, 2013

6 Tahun Lepas pada 14 Februari 2007.....


14 Februari 2013...Genap 6 tahun usia perkenalan SS dan suami..Memang tarikh nie kami tak boleh nak lupakan sebab banyak kenangan terindah kami bersama semasa kami bercinta..lawak, sedih, gembira semua ada...So pernah 1 hari SS bekesempatan untuk menaip sebuah cerita cinta kami dalam dalam cerpen ringkas...Dan kali nie SS nak share dengan semua cerpen episod 2 masa suami SS nak propose SS jadi gopren dia..hehehhehe...


.


14 FEBRUARI 2007

Tiba-tiba hp aku berdering kedengaran lagu  “YOU TAKE MY HEART AWAY”

Zam : Assalammualaikum sayang…?

Sue : Waalaikumsalam….lambatnya tpn..i`m waiting for ur call tau…igtkan
       dah lupa nak call….nie nak majuk..

Zam : Sorrylah..tadi cari top up…lagipun baru hantar ain balik…!

Sue : Ha!!!apa nie….malam valentine dah date ngan orang lain..nie nak
       majuk niie..

Zam : Bukan buat apa pun….saja jumpa dia…lepak tepi gurney

Sue : Nie dah lebih nie..

Zam : Ello sayang dia kawan saja tak lebih dari tue…dia pun tau that  
       U are mine..jgn isau…

Sue : Jealous tau tak…geramnya..mentangla kita jauh ….

Zam : Jgnlah majuk ssh nak pujuk nie….

Sue : Tak palah nanti tunggu I balik png b pujuk banyak-banyak,,nak
       kumpul semuanya..baru tau…nanti penat nak pujuk baru tau..padan
       muka.

Zam : Okay tapi b nak beritahu satu benda nie!

Sue : Apa dia…?
Zam : Dah lama b nak bagitau tapi b takut…?

Sue : Apa dia….cakaplah!
“actually aku dah agak yang dia nak call utk propose aku…wahwahwah”

Zam : Ayg..sudikah ayg menjadi kekasih hati…berkongsi suka duka…dan
        menerima b dalam hidup ayang?

<terdiam aku ……..tergamam..akhirnya dia propose aku..yahoo…>

Zam : elo..ada orang ka disana?

Sue : elo..ada…

Zam : Napa diam ja..

Sue : Dgn lafaz bismillahhirrahmannirrahim…saya surianie bt samsudin
       dgn seikhlas hati menerima cinta dari b…and I hope b juga dapat
       trima cinta I dgn hati yang suci dan luhur…?

Zam : Terima kasih sayang…b takut ayang tak dapat trima b..

Sue : Mana boleh inilah saat yang ayg tunggu…ayg takkan lepaskan b dari
       idup ayg sebab ayg tau b lah insan yang ayg cari selama nie….

Zam : B janji akan jaga ayg hingga akhir hayat b…

Sue : b boleh janji tk kongsi segalanya dgn ayang..waktu sakit..? waktu
       Sedih..waktu susah..waktu ayg perlukan dalam idup ayg?sanggup
       B ada pada masa tue dan ank kongsi segalanya..?

Zam : B janji demi Kebahagiaan kita…b janji kat ayg..

Sue : Trima kasih sebab sudi trima ayg dan sudi berikan ayg peluang utk
       terima cinta b…

Zam : That`s my job to love you and my job to give all my love to you…

Sue : Thnks you..luv you so much…

Zam : luv you more than u luv me…dah mlm nie…gie la tido…

Sue : Kay…thnks for a wonderful night that u make for me…

Zam : Semekom…

Sue : Salam….


          Tarikh keramat dalam hidup aku..tarikh tue telah ubah hidup aku sepenuhnya..tarikh tue juga telah beri sinar baru dalam hidup aku….dia muncul berikan aku cahaya idup yang cukup terang….baru aku dapat rasakan betapa indahnya bercinta dgn orang yang betul2 sayang…..rasa betapa indah dunia nie tatkala ada orang yg menyanyangi kita seadanya..walaupun dia tahu apa yang pernah jadi pada kita,,…

“I`m so happy..so happy that u in mylife and baby….
now that u are part and me and show me.
.show me the true meaning of luv..”happy valentines day hubby
14/2/07 00:34 ( petikan sms yang dihantar oleh SS kepada suami masa time tue)

“without love..dayz are
sadday…
moanday…
tearsday…
wasteday…
thirstday…
fightday….
Shatterday..
So be in love everyday…

Bermula dari sinilah perhubungan kami menjadi serious…dia jaga aku bagai menatang minyak yang penuh..kalau dia tau aku sakit…fuh….risau dia bagai nak rak….aku terharu bila rasa disayangi macam nie….kadangkala aku macam nak nangis bila tengok cara layanan dia pada aku macam nie..terharu tue…tak pernah aku dilayan macam nie…..macam permaisuri tue…..jgn jealous….bukan senang nak dapat lelaki macam nie….Syukur sangat…

Dan alhamdulillah hingga kini kami bersama, dan pada masa 14 haribulan juga kami diijabkabul menjadi suami isteri yang sah...amin...Semoga hubungan kami sentiasa diberkati...dirahmati dan dilindungan dari segala kekejaman dan gangguan syaitan....

With Luv,
~sue~


No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels