Monday, July 23, 2012

Di Sebalik Tabir : SAVE THE DATE


Ello semua...Salam Ramadhan diucapkan kepada semua umat Islam di seluruh dunia dan terutama sekali kepada yang membaca belog saya ini. Dah 3 hari kita berpuasa dan hanya tinggal 27 hari lagi nak sambut Hari Raya...Happy mode ;))
alhamdunillah semakin hari semakin ramai yang membaca belog saya. Thanks kepada semua yang memberi support untuk saya merajinkan diri menulis belog. Tapi bukan menjadi penulis belog tegar macam akak saya JUMIE SAMSUDIN yang memang ramai pembaca dan pengikutnya...

Okaylah bila bercakap tentang persiapan perkahwinan, alhamdunillah semuanya berjalan dengan lancar seperti yang dirancang. Hanya tinggal 53 hari sahaja lgi nak buat preparation sebelum menjelang hari bersejarah itu.
Tapi dalam kesibukan menjalani ibadat puasa , kena juga kuatkan semangat untuk buat video SAVE THE DATE saya..
its my first time nak berlakon nie. Memang agak nebes juga beraksi walaupun tak bercakap tapi bila difikirkan pasai kenangan nanti lepas kawin. terus semangat nak buat dan berlakon konon-konon feeling jadi retis okay...aaahahahhha..memang best..

First off all nak saya dan En.Tunang nak ucap a THOUSAND MILLION THANKS to our beloved videographer MR.HAIRIL yang telah mengsponser video save the date ini. Ucapan tak terhingga buat beliau....Tak tau nak cakap macam mana. Kalau nk dikirakan...harga nak buat video nie boleh mencecah ribuan ringgit bergantung pada kualiti dan idea video..Alhamdunillah dah save kat situ....Lagipun Hairil nie baru jer habis study so ini merupakan project pertama beliau nak buat all out untuk video nie. Insyaallah kalau lepas nie banyak sambutan dan banyak yang suka akan video yang dia hasilkan,insyaallah dia akan memulakan proses membuat video DSLR ini..

Lokasi yang kami pilih adalah disekitar Pulau Pinang jer. mungkin ada yang tengok pic nie tahu dimana kami berana. Lokasi dan flow cerita memang sepenuhnya daripada HAIRIL sendiri. saya cuma tambahkan idea jer ;) Hasilnya memang memuaskan :)

 Jom tengok a few picture yang disnap semasa sesi penggambaran dibuat :)


SCENE 1 : Day 1

dalam scene 1 nie kami  buat story tengah-tengah sebab yang tue part paling lama nak shoot sebab ada banyak tempat nak shoot. so kami pilih masa 1 minggu sebelum puasa. ahamdunillah selesai shoot dalam masa 3 jam . Tapi lewat jugak sebab hujan dan masa hari tue pulak En.Tunang memang tak sihat sebab dia maigrain. Aduhai kesian dia sampai muntah yang sangat teruk...Nasib tak ada video dia. Kalau tak boleh share dengan u`olls semua...memang kesian kat dia sampai lembik. itupun dia semangat juga nak shoot. Thanks sayang :)

Ini pelakon utama




 prop yang digunakan :)


Teddy Bear yang dibeli oleh En.Tunang 2 tahun lepas ...STONE  nama dia :)



SCENE 2 : Day 2

Okaylah disebabkan dah masuk bulan puasa so untuk scene 2 nie kami buat berlokasi di dalam rumah jer..heheheh senang so taklah rasa penat dan panas :) Scene kedua nie kami buat utk opening story dan ending jer. Sebab rinkas dan cepat.Nak tahu?kenalah tunggu :)

 muka orang penat berlakon ;)


 disebalik tabir.............


 Didalam camare ada lagu.....


sesi senap....

Happy sangat dan sangat teruja pasal video nie...Thanks again to Hairil yang sudi bergelak sakan dalam video nie. Tambahan pada scene 2 nie memang banyak cerita lawak yang menjadi..sampaikan pecah perut dibuatnya.hehhehehe..enjoy.....

 inilah HAIRIL :) the mastermind :)

the hottest actress ....

sorrylah..mata tengok tempat lain....hheheheh



Enjoy the day...So for those yang nak tengok teaser video nie..boleh la clik tu link ini 
yang full video nie nanti tunggu ok :)


Bride To Be,
~sue~

3 comments:

  1. Tak sabar nak tengok hasil video nya...cepat2 review ya...hehehe

    ReplyDelete
  2. xsabar nk tgk hasil video en HAIRIL hehe..DAY2 shooting sgt2 best wpun bulan posa..

    ReplyDelete
  3. insyaallah..tunggu nanti sue upload n review. Nanti ada review lagi :) tunggu yer....

    ReplyDelete

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels