Friday, April 20, 2012

Shopping Fever di Key ELL


Salam sejahtera semua..hehehhe..sorrylah dah lama tak mengupdate cerita kedai kopi nie buat u`olls semua yang sudi nak membaca belog saya yang tak seberapa nie...hehehhehe... " masuk bakul angkat sendiri.." hahahaha....okaylah nak cerita kat ampa semua....last week merupakan hari keterujaan saya bercuti..hehhehe..eleh bukan ke mana pun..ke KEY ELL jer pun...hahahhahaa...tapi tetap rasa teruja nak ke sana...

Perjalanan dimulakan dengan menaiki bas NICE dengan harga RM58 jer sebab member club..heheheh memang best kot sebab dah la bas exclusive..Then aku sorang jer yang ada dalam bas tue...kerlasss okay....KAU DAPAT???hahaha...so feeling la sat...Then bila sampai ke station bas pun semua bagasi kita diangkat orang pemandu..feeling kaya sat..hahahha.....serious....


1st Day di Key ELL
Cerita 1st day adalah lokasi yang seharusnya kena singgah sejak menjadi mak andam nie..DI MANA????Dimana lagi kalau bukan di JALAN TUNKU ABDUL RAHMAN...Haaa...kat situ la kena singgah dan spend time membeli segala kelengkapan yang ada untuk kedai pengantin...Memang harga murah sikit dari harga biasa...so bertahanla kaki kesana....
APA YANG DIBELI??klu nak tahu...tunggu la koleksi baru butik
Baju...kasut...tengkolok...lapik hantaran....korset...tudung...aksesori..Ha...dah herot dah badan aku sebelah nie....


Then lepas dah penat..Terus pulak jumpa dengan En.Tunang ambil card bilik dier kat hotel...mentanglah dia stay Dorsett Hotel sebulan sebab kena traning keja baru..Aminnn rezeki..hehehe...So kita tumpanglah sementara nak tunggu orang pick up untuk malam tue pulak. So sempatla nak berehatkan kaki ini :)

So After Isyak...dan selepas berkumpul dengan kengkawan dari Key Ell...kami semua bergegas ke Kampung Baru " atas permintaan saya"..heeheheh terima kasih En.Tunang yang telah set plan ke lokasi itu :
Sayang awak...hehehehhe

Apa yang menarik disana???
Bagi saya makanan FAVOURITE saya ialah BUBUR BERLAUK...Haaa..yang tue memang sedap....so makan tue jer..yang lainnyer makan hidang..
Puass.....dapat makan...






2nd Di Key ELL
So untuk 2nd disana..Destinasi yang ingin dituju ialah di PAVILLION KUALA LUMPUR...tah  kenapa teringin sangat nak ke sana!!!! Sebab ada yang cakap tempat tue best...Yaka ???? So bagi saya memang best...Tapi apa sebenarnya tujuan utama nak ke sana???? Jom saya nak cerita....
Pada hari tue pemandu kami ialah En.Tunang saya yang handsome tue...sangat handsome okay....KAU ADA ker???hahaha soalan... " gelak sat !!!!!


After 30 minit berada didalam kereta baru Kak leen...Akhirnya kami tiba :)..aku tersangat excited tue...


Actually nak diceritakan....tujuan saya ke PAvillion nie adalah untuk mencari my barang hantaran iaitu Handbag jenama BabyPhat..Apa itu baby phat???Meh u`olls baca link nie :
Memang saya nie berkenan gila kat jenama BabyPhat nie ...sebabnya Si Kimora Lee Simon tue la punya pasai...dok tengok rancangan dia sampai teruja...hahahha...tue yang teringin sangat. Lagipun harga dia bukan mahai sangat pun. Dia mampu milik. Dan design dia memang sangat simple dan menepati citarasaku..hehehe,,Kalau dulu memang ada kat Penang..tapi sekarang tak ada. kononnya dapat aura bagitau ada small outlet dalam PAvillion nie...So bila dah tiba dan pusing mencari memang tak ada...Memang sangat sedih jugaklah. So terpaksa order dari luar...Tapi tak berani...sedihnya....kenalah simpan keinginan nak beli...waaaaaaa
Tapi alhamdulillah untuk kasut hantaran dah pun dapat....memang puas hati :)


Kasut saya di sponser oleh ZARA...hahahaha haruslahkan ada yang makan hati :)


Lepas dah penat kaki berjalan di Pavillion dan kena tiket RM9 utk 3 jam okay...haaa...padan muka....so bergegas sekejap di Time Square...dah dapat terus balik...
Then menuju pulak ke destinasi yang paling disukai ramai..

IKEA

Ini adalah tempat yang paling saya suka untuk singgah dan membeli belah..Sebab ???dekorasi dan peralatan yang dijuai memang sangat comel dan nampak exclusive. Lgipun bukan mahal. tengok pada barang yang dibeli la...Kebanyakan deco yang saya buat ada menggunakan IKEA punya barang...termasuklah my goodies for my wedding import dari IKEA juga :)




So pada mereka yang memang suka berjalan di IKEA..semestinya ada yang tahu makanan yang paling top kat sana iaitu MEET BALL...Dah 3 kali pie tapi tak berkesempatan nak makan. So trip kali nie baru dapat nak rasa kesedapan meet ball ini yang dibelanja oleh MR.Hafiz....Tima kasih..memang sedap dan kami enjoy jenjalan bersama....
Sebelum makan baca doa dulu :)


inilah yang menjadi kegilaan ramai orang...


Bersama orang kuat yang memang tak jemu-jemu membawa kami berjalan tiap kali kami ke key ell....Dialah orang yang paling happy sekali..hehhehe..ITS KAK LEEN...masih bujang..kalau berminat boleh sms saya ..hehehehhe...Thanks ya kak Leen. Nanti saya datang lagi... :)


Lepas dah penat berjalan 3 Jam di ikea..inilah hasilnya....3 beg ikea...bernilai RM250++ jer....semua deco untuk my customer punya wedding....so tunggu...poseeee jap






itulah aktiviti yang dibuat oleh saya pada hari ke-2 saya ke sana....nanti cerita lagi untuk sesi seterusnya...Memang kali nie mendapat apa yang dihajati...walaupun agak rushing..tapi semuanya berjalna dengan lancar...


Bride To Be,
~sue~

No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels