Sunday, April 1, 2012

My Wedding Day Photographer


MY OFFICIAL PHOTOMAN ON WEDDING

Dah banyak orang dok bertanya:

 dah dapat ker Mr.Photographer ???
Siapa yang Sue hire utk jadi OP for ur wedding??
Sapa Ambik gambak nanti kawin ??

Haa...inilah antara soalan yang akan bermain ditelinga anda nila nak kawin...Sebab En.Photo ini merupakan orang yang penting juga dalam sesebuah majlis. Sebab mereka inilah yang akan merakamkan detik bersejarah anda dan juga gambar kenangan anda nanti.
Tapi ada juga B2B yang tak tahu tentang pentingnya Mr.Photoman nie. Ciri-ciri nak pilih dan sebagainya. Tapi yang pastinya banyak B2B yang selalu pentingkan KUANTITI daripada KUALITI....
Tapi tahukah anda bahawa jika anda memilih photoman melalui KUANTITInya...Pasti anda akan menyesal..Sebab selalunya bila kita berkira sangat pasal duit nie...nak ja yang murah tapi hasil nak debom..Mana nak dapat dik ooiiittt..

Nowday, semua Photoman dah pakai DSLR dan buat unlimited snap...But still lagi ada yang dok bertanya berapa roll nak shoot? klu dah habis roll tue kena tambah berapa?..FYI dear all B2B. Sekarang nie dah tak pakai rollll..semua is unlimited snap jer n base pada pakej apa yang u guys ambil utk dpatkan koleksi gambar..hehhehe..tapi jangan pulak nak macam-macam tapi harga nak bayar ciput jer....



Okaylah back to the story okay. I`ve already choose my OP for My Big Day. klu dulu saya serahkan tugasan menangkap gambaq nie kepada rakan sekolah saya untuk majlis tunang..Kali nie tugasan yang sangat berat tue saya telah berikan kepada Mr.Photoman yang sangat best bekerja bersama iaitu :

RIDWAN KAMIL

sebelum nak bercerita panjang...meh kita layan a fews picture yang saya grap sendri daripaa Official Fb beliau untuk tatapan pembaca sekalian...simple dna sweet... :)






Kenapa saya pilih RK?

Ada sebab dan ada pasainya saya telah memilih Mr.RK sebagai OP untuk merakamkan semua gambar semasa majlis saya berlansung pada 14 & 15 September 2012 yang akan datang. Memang sangat susah mencari OP yang saya inginkan. Memang susah nak cari OP yang senang untuk bekerja sama dengan saya  dan memang susah untuk mencari OP yang telah membuatkan hati saya jatuh cinta dengan hasilnya. Tapi berkat kecantikan hasil gambar yang diambil oleh Mr.RK nie..Dia telah berjaya berada di CARTA KAWIN saya...Memang telah mengena pada saya... Dia memang best. dan nak tahu sebab saya pilih dia ???


  1. Dia seorang yang Senang nak bekerjasama dan senang kita nak berbincang
  2. Dia juga seorang Memahami kehendak saya dan tahu apa yang saya nak 
  3. Respect.
  4. Seorang yang sangat 'Down to Earth" dan dia tak pernah membanggakan diri sendiri,....humble jer..:)
  5. Sempoi dan lawak
  6. sangat Mesra alam
  7. Boleh berkongsi idea bila kita bagi padanya.
  8. Boleh terima kritikan daripada pelanggan 
  9. Seorang yang sentiasa ingin mempelajari sesuatu yang baru.
  10. Yang paling penting faham tentang KECEREWETAN saya dalam memilih hasil gambar yang cun...

Ini sebab dia telah menjadi PILIHAN CARTA KAWIN saya..hehehehe..Bukan sebab dia adalah salah seorang Photographer yang telah sign kontrak bersama Butik saya " THE HOUSE OF RED GINCU"..tapi disebabkan hasilnya yang memukau. Mungkin ada yang tak berapa minat dengan hasilnya. Tapi jika saya kata YES....pastinya YES untuk saya...
En.Tunang saya okay jer....:)

Siapakah dia itu Mr.RK??? anda sendiri menilainya....
Nak tengok lebih banyak lagi hasilnya....layari Facebook beliau ;




So...once again Thanks to Mr.RK yang telah sudi menjadi sebahagian orang kuat dalam majlis perkahwinan saya nanti.....Hope semuanya berjalan dengan lancar seperti yang dirancang...Amin..


Bride To Be,
~sue~


No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels