Sunday, January 1, 2012

Mencari Sejuta Chenta : Episod 1




EPISOD 1 : Mencari Sejuta Chenta


  Sedang khusyuk main internet tetiba pulak ada gangguan bunyian yang menusuk ke gegendang telinga ku…..

“Twit..twit…twit “…

Aku pun tengok handphone dan membaca massage :

Zam : Hai tengah buat aper tue?bz ker?

<aku terkejut bila aku dapat msg dari mamat ayang baru aku kenal.Tak sangka pulak dia nak msg aku…Macam tau tau ja aku tengah boring melayan internet nie…Tak nyesal aku bagi no aku...dah la cute tapi sayang sure dah ada awek..hampeh....apa lagi aku pun msg la balik...>……kata hati kecil

Sesi membalas sms bermula…….

sue : tengah main game..hai tak packing baju lagi ker?sya dah    
      siap..excited gila nak pie sana

zam : Yaka.tak lagi..taktau nak bawa baju apa..dahla kena ada sana  
       lama..hehe

sue : Nie msg awek tak marah ker?nanti dia tau naya tue..

zam :Mana ada awek...

sue :Orang macam zam ni tak dak awek…tipu.!!

Zam :La..tak percaya sudah..single n available lagi…

Sue :Okay..tak kisah ler apa pun…

Zam :La….tak caya udah..

Sue : Yelah tue...nanti dalam bas zam duduk ngan sapa?dahla sue tak   
       kenal orang lain.zam ja  yang sue kenal...

zam : Ya ka.la kan zam ada.why nak ddk ngan zam ker?boleh gak

sue : Okay...zam tak kisah kan....nanti kita jumpa kat sana...

zam : Alright...zam nak gie makan...nak ikut ker?.kita keluar..?..

         Pas msg yang dia hantar aku terus tak jawab..aku ignore jer..kesian dier..bukan apa malas dahla aku tak kenal...erm..lagipun masa tue dalam hati aku masih lagi tengah sedih biasalah baru jer lepas besday…the person yang patut wish kat aku didn’t said anything..eee.waaaa..geramnya..sedh gila kehidupan aku …tak pernah aku minta jadi macam nie..tapi aku tabah..tabah hadapi dugaan yang tuhan dah tentukan utk aku..aku hanya kena sabar..sabar..sabar…..

Keesokkan hari nya……

         Pagi-pagi lagi dan msg aku tanya dah keluar rumah ka belum....msg dia hantar tak pernah stop since aku balas msg dia yang pertama..mamat nie nak ngorat aku ka? pelik gak...tapi apapun kita layan dulu..mana tau melekat..heehehhe


Zam : Sue kat mana?dah sampaika kat sana?

Sue : Ada dalam keta dah nak sampai kat sg.nibung dah..zam kat
         mana?

Zam : baru nak keluar rumah..nanti tunggu kat flatform 1 tau...

Sue : okay...c u there...

At last aku dah pun  sampai kat sana ramai gak mamat and minah yang aku tak kenal..aduh cam mana nie....cari punya cari punya cari..baru nampak muka dia...lega aku..feeling sikit…..lepas agensi bagi keterangan mengenai perjalanan kumpulan kami, kami pun menaiki bas yang disediakan..dan disinilah bermulanya detik percintaan dan detik permulaan hidup baru aku dan insane yang bernama Rozainizam….


Lepas 5jam perjalanan..

         Akhirnya kami semua selamat sampai di Multimedia Kolej di Jalan Smarak tempat penginapan kami utk sepanjang tempoh kursus kami berlansung...yang bestnya tempat tue .segalanya ada..klcc…titiwangsa tasik..pulapol..wow best gila..
Auh...tapi yang jadi tanda tanya dalam bas tue...tak pulak aku dapat duduk dgn dia..cuma duduk depan seat dia ja..dan dia sempat lagi main rambut aku..aduh tergoda aku.tak pernah aku rasa macam nie…Best sangat bila dapat rasa macam nie…Im free..Free from my old life…..hapy..happy and happy

“apa kena ngan mamat nie?”bisik hati aku..nak cuba ngorat akula tue

Dan aku akui aku dah mula suka kat dia..erm...nak kena ngorat ker mamat nie..??Tak kena lagi dgn penahan cinta aku..kang tak boleh tido  nanti baru tau…sejuk tengok muka dia...hehehee…. ( perasaan gatai mula membara)

         Seminggu dah berlalu..keadaan aku kat sana best gila..baru pertama kala aku dapat rasa stay kat hostel..mana taknya..lepas spm terus aku kerja...bila aku kesini...alhamdunillah aku happy sangat. Rasa kesakitan yang aku terima dah hilang kerana ada insan yang lain cuba muncul untuk beri peluang kehidupan baru..harapan…dan kekuatan utk aku....siapa?..siapa?..siapa?....siapa lagi kalau bukan mamat yang tak jemu jemu kacau aku...erm...
Tanggal 18 jan 2007....baru ku tahu yang dia juga minat kat aku..bestnyer.tak sangka semuanya menjadi....tapi first date kat mana?erm.....mana lagi kat pondok yang kecil dalam kawasan kolej itu la..hehehe....
Lepas ari  tue aku cuba kenali hati budinya...caranya..tingkah lakunya..dan segalanya ttg dirinya...dan aku akui dia memang lelaki yang aku idamkan selama ini....tapi aku was-was adakah dia hanya nak menunjuk ataupun itu memangg dirinya yang sebenar!!....dan dia juga tunjukkan kasih syg yang selama nie aku tak pernah minta dari dia....kenapa dia bagi utk aku...kenapa aku..kenapa tak utk orang lain...pelik jugak...!!!!...

bersambung...........................



Apakah yang akan berlaku pada episod seterusnya..Nantikan episod seterusnya pada bulan FEB 2012......



No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels