Thursday, September 29, 2011

Tudung OH Tudung

alahai budak budak zaman sekarang nie....macam macam patern tudung yang depa pakai...ada yang lilit sana lilit sini..ada yang bubuh sepit sana sini jadi macam rimas ja mata yang memandang.

Memanglah sekarang nie musim glamour tudung HANA TAJIMA atau selendang tue. Tapi ada terma dan kesesuaian la nak memakai tudung tue. takkan tempat yang tak sepatutnya pun nak pakai tudung macam tue.. Kalau nak diikutkan si HANA TAJIMA nie orang dia memang cantik,,,,kurus pulak tue, then muka dia pun panjang. So nak dipendekkan kata memang cantik kalau pakai tudung macam tue. Tapi depa nie dah artis pakai macam pun memang cantik.

inilah si pembawa fesyen nie ..HANA TAJIMA



tudung @ selendang yang dikenakan tue memang cantik..Its satin jer...dan kalau cuaca kat sana memang tak sama macam kita so memang dia pakai cantiklah.Tapi bayangkan kalau kat Malaysia nie cuaca yang sangat panas..Beli ja kain satin pun sat ja dah berpeluh :(...sop sop sop!!!!

Tapi kalau kita kat malaysia nie yang peliknya, pakai tak kena gaya..Adakah patut kat pasar malam dok juai ayam goreng pun boleh sempat nak melilit selendang yang dibeli RM15 sehelai kat kepala dia...adeh!!! adakah ini fesyen nak berniaga??? susahkan nak bayangkan petapa panasnya lilitan maut di tengkok anda!!!hhahah...

macam tudung nie, senang ja..sarung ja atai kepala senang nak pakai...tak serabut pun...


Sepatutnya kalau nak pakai tudung yang sesuai utk pie niaga ka apa ka..pakailah tudung yang simple dan tak panas, tak payah nak pakai selendang ka tudung lilit sana lilit sini..rimas...satg tah tah terbakak padan muka. Buat adik-adik atau kakak-kakak yang suka berfesyen tudung nie ingatlah cara dan gaya yang sesuai.

Ada buku yang dijual dipasaran utk ajarkan tips pemilihan tudung dan meterial contoh macam MAJALAH DARA DAN NUR..sebab dalam majalah tue dia banyak membantu kita gadis muda yang nak mula memakai tudung dan tak tahu cara pemilihan tudung yang sesuai.




Masa aku tak pandai pakai tudung memang majalah nielah yang banyak bantu aku...saya pun sarankan pada gadis yang nak bertudung nie belila majalah nie. Tak pun online jer tgk kat YouTUBE..banyak video.Just main type jer..anda akan dapat macam nie punya video ;)



Okaylah ...nanti kita gosip lagi pasai tudung ok. Cuma kalau boleh sesiapa yang baca entry nie tue...ubahlah cara nak pakai tudung anda tue.. bukan tak boleh tapi berpada-padalah dan ikutlah kesesuaian tempat dan lokasi anda nak tuju.
Jangan pulak nak pie kedai mamak pun kena lilit tudung hana TAJIMA..hehhhe

with luv,
~sue~

No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels