Thursday, September 29, 2011

MAJLIS PERKAHWINAN JUMIE & KHAFI : Part 4 ( Pelamin Nikah )



Hari ini saya nak menceritakan kisah disebalik tabir pembikinan pelamin nikah kakak saya yang dah berlalu pada 3 sept 2011 yang lepas. Kami buat di Puspanita home. 1st time kami berada disitu dan buat majlis disana.
Tempat dia memang besat dan sangat sesuai untuk mereka yang nak buat wedding. Kalau nak buat family day atau homestay pun boleh jugak.sebab memang sangat luas.okaylah back to the topics...Pelamin mini ini direka khas oleh saya. tak penah dibuat lagi design nie.

Kakak saya ada bgtau dia nak pelamin yang simple dan tak mau yang crowded.Nak bunga-bunga...so dari situ saya mendapat idea untuk membuat semua pelamin yang ilhamnya datang daripada idea pelamin-pelamin yang sedang membara design-designnya.

So tetiba terpikat dengan 1 pelamin daripada NAS GREAT IDEA dan dari satu saya mendapat sebuah pelamin yang simple tapi nampak sangat gebu okay....
Inilah pelamin yang sangat saya suka...tapi jangan isau semua, saya tidak pernah ada niat untuk meniru hasil kerja orang yer.....pastinya saya akan make over sendiri ok..

p/s : Abang Nas jangan marah...hanya sumber inspirasi jer...saya tak curi pun :)


So daripada situ saya mendapat idea untuk pelamin nikah kakak saya macam dsign sketch ini :)


Simple tapi sangat cantik...bertemakan semua in cream dan bunga pun in cream jugak. cuma spotlight dia akan menampakkan lagi kecantikan pelamin ini sebenarnya..sebab lampu yang memainkan peranan yang sangat penting..

Okaylah so pada pagi sebelum majlis nikah baru kami dapat masuk kedalam rumah puspanita dan terus saya memulakan sesi membuat pelamin bersama pembantu saya.

krok krek krok krek punya dok buat dan setelah hampie 2 jam membuat dan memasang pelamin. inilah jawapan dan hasilnya.. dan saya namakan TAHAJJUD CINTA sebab??/

SEBAB JUMIE NIE GILAAAAAA TENGOK CERITA TAHAJJUD CINTA KAT TV3...feeling over minah nie....




hope anda menyukai pelamin ini. Tapi klu nak tempah design yang lain pun boleh juga. Just link to blog rasmi butik saya :) anda pasti akan suka :)



with luv,
~sue~

No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels