Sunday, September 25, 2011

Maaf!!! Saya Silap Orang!!!

Pada satu..semasa kami aku di opis sangat sibuk melayan karenah budak-budak pejabat nak buat call...tetiba berlakunya sesuatu kejadian yang sangat menggelakkan hati dan minda ku....Nak tahu apa benda??/Meh aku nak kongsi cerita dengan ampa..

Situasi 1 : BUAT PANGGILAN

1 hari sedang aku sibuk terima call tetiba, boss aku pulak yang call dan minta buat panggilan :

Boss :  Sue, tolong call syarikat yang dok services Mesin Fotostat nama CITITEL sat!
Aku :   CITITEL?? okay Puan.

Tanpa bertanyakan nama sebenar kedai tue, aku pun terus buat panggilan.Nasib baik aku ingat nama syarikat tue.So dengan konfidentnya aku telah mendail no yang telah disimpan.

Aku        :   Elo cik selamat petang, saya nak tanya kalau mesin fotostat jabatan kami rosak, syarikat 
                  cik ka yang  akan send technician ?
Syarikat  : Saya tak faham cik?
Aku        :  Maksud saya ini syarikat mesin fotostat ka?
Syarikat  : Eh bukannnnn ini syarkat air cik
Aku        :  Ha? silap no..maaf yer..

Masyaallah punyalah aku kalut sampai tersalah call pun tak sedak sedangkan no yang betoi dah tulis elok dah...Malunya....hhahahhah..tuelah jangan over konfident nak buat kerja. Lain kali check ok :)Memang malu gila...then tergelak aku kat kaunter....sampai  keluak ayak mata nie..


Situasi 2 : TERKEJUT MAK!!

Hari yang sama...adalah seorang budak opis aku nie...jawatan dia adalah pembantu  am rendah. Kerja dia adalah menghantar surat dan bungkusan yang diterima di kaunter aku. So dia ada pasangan jawatan yang sama iaitu seorang lelaki. Depa nie jarang bercakap sebab di lelaki nie seorang yang pendiam. Then pada satu hari semasa dia sedang mengira banrang yang nak dihantar tetiba :

Akak  :  kak nak bagi terkejut sat kat eton.
Aku    :  ok.

Tetiba dia terdengar ada orang berjalan dan nak membuka pintu..ue..tetibaaaaaaaa....BOO........kononnya nak kejutkan orang lain tapi yang keluak orang lain..hahahhaHAHAHHAHAH punya gelak mampus kami kat kaunter tue....Nak tahu sapa yang keluak??? Sapa lagi kalau bukan budak staff lelaki yang jarang bercakap tue. Buta-buta ja dia terkejut...



cian kat mamat tue menjadi mangsa...Hahahahha....kalau cerita dalam nie memang tak berapa nak mengancam tapi bila anda tengok sendiri. Sure anda akan gelak....



with Luv,
~sue~

No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels