Friday, August 16, 2019

Wallpaper Rumah | Diy by MadamSurianie





Masih ingat tak lagi kisah 3 tahun lepas saya share cara nak buat wallpaper sendiri guna tape dan cat ja....So this year baru saya sempat nak share dengan ampa semua wallpaper dulu saya dah tukar kepada yang baru...Taraaaaaa......saja tukar baru sebab nak padamkan semua kisah,cerita,memori kat wall tu...scary uollsss..So nak sesuatu yang baru kita kena buat sesuatu. Mulanya pikiaq banyak kali jugak Cam mana nak buat...Nak cari idea apa erk..So lepas berkali kali berbulan bulan pikiaq akhrinya dapat jugak idea nak buat macam mana dan nak pilih warna apa dan tema macam mana...But saya buat step by step sebab klu nak keluarkan seketoi punya bajet memang taklah wei....
.
.
.
Dan inilah pilihan yang saya buat....



Last saya piliha warna Emerlard cam tu..ala ala cam tu tapi silap sepatutnya kena cat warna putih dulu baru boleh nak cat warna pilihan kita....Tapi sebab bila pie tanya kat apek kedai cat tu dia cakap tak payah.Maka kita pun balik dengan confidentnya telah mengecat dengan bersungguh sunguh..last last cat tak cukup..hahhahahaha....1 wall nie pakai dalam 2 tin 1kg jugaklah...Nasib ada assistant kecik tu so saya tak lah sunyi...



Dan setelah berhempas pulas mengecat bersama-sama dan 3 hari sebelum nak raya haritu baru siap..Tapi bukan raya kat rumah pun raya kat rumah mak..hahahahhahaha.Yang penting rumah saya dah helok.....
.
.
.
.





No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels