Monday, February 25, 2019

Pertandingan Maksak Pulau Pinang | KIMIA PENANG MENANG



Setelah hampir 6 tahun tak melibatkan diri dalam Aktiviti Sukan Jabatan. Tahun nie saya mengaktifkan semula diri untuk melibatkan diri dalam acara FUTSAL bagi kategori wanita. Sebenarnya 3 tahun yang sudah ada pernah join dah Maksak nie tapi sebab baru habis bersalin dan gedik nak main sampai jatuh peranakan..Aduhaiii sakit tu...habis tu dah komitment pada family yang buatkan segala urusan nak bersukan tak boleh nak join. Tapi this year saya mucul kembali berentap. Ikutkan memang tak confident nak main futsall sebab tak pandai mana pun. Tapi entahlah naluri nie kata join ja. Try dan cuba sibukkan diri.. Saya pun bagi nama kat pengurus sukan jabatan dan biasalah latihan tu buat lambat maka kalut jadinya...

Dah dah meh kita sambung cerita. Kali nie MAKSAK Peringkat Negeri Pulau Pinang telah dianjurkan oleh Jabatan Tanah Dan Galian Pulau Pinang yang berlokasi di FUTSAL NATION, D`PIAZZA MALL Bayan Baru. Biasalah kan dah tak pernah main dan jarang keluak rumah, dalam dpiazza nie ada futsal pun tak tau..hahhahahha..



Since sekolah rendah dulu memang saya nie aktif bersukan, tak kisah game apa mesti nama tu ada. Sampailah dah bekerja pun nama mesti nak bagi masuk dalam apa apa pertandingan.Kalah tolak tepi yang penting kesungguhan nak main tu kena ada. Dari dulu kalau pakai jersey mesti no 5. Tapi sebab dah berebut dengan bos..hahhaha saya pilih no.9 amacam????? helok dok???


Tapi bila ada game game cam nie. Hang akan jumpalah segala kawan kawan lama yang dah lama tak jumpa. Sebab time nie kira dah jadi cam reunion kan...So jumpalah dengan athelic sekolah rendah Suraya Yahya. Kami nie kiranya kat sekolah team sukan sekali. Tak sangka jumpa lagi...huhuhu..yang lain sembang ja tak dan ambil gambar...




 OKaylah kita sembang pasai game.. Kali nie Team KIMIA PENANG dimasukkan ke pasukan A dimana dalam Pasukan A tu ada Perpustakaan Negeri dan MBPP. So 1st game kami lawan bersama Perpustakaan...1st game nie saya tak main.. Tapi nak buat lagu mana 1st game dia cam nebes sikit so keputusan seri 1-1 Pehtu Game kes2 kami lawan pulak dengan MBPP. Time nie baru sempat nak snap picture weii...tapi second game nie saya mainlah....nak try nasib...



NAMPAK CMA PRO TAK???


 So game kedua kami lawan dengan MBPP, seri jugak 0-0 sebab semua pakat nak pancit dan kami main cara defend ja..serang sikit sebab nak maintainkan permainan. This time memang saya main..Ayoo kasaq jugak depa bagi...berapa kali saya tackle kaki..hahahaha main jahat weii...klu tak jenuh.. Dan jugak defend a few bola yang nak membolos ke pintu gol..sampai at the end kaki ku injured balik..huhuhuh....memang gempak lah..So game kedua nie telah melayakkan kami ke sesi penalty dengan pihak Perpustakaan. PErrgghhhh...sebab 2 2 seri..Nak tau siapa no 1 dan no 2 team..



Gila Wei Penalty...dahlah hang tak pernah ambil.Masa traning pun pengurus hang tak fokus sangat sebab kaki saya injured memang tak boleh tendang dengan laju..sekali tendang sakit..So tendangan ke 4 tu baru saya ambil sebab dah tak ada orang..Yang sepatutnya ambil tu dia urgent kena balik sebab suami dia injured teruk...So saya gantikan dia..seriousss weiii nebesss dahlah semua pakat tengok....


Tengok gambaq cam ada gayakannnnn

muka semua cuaakkkkk

takut weiiiiiiiii


Time nie semua muka ketat....Sampai pengurus kami pun muka kecik jaaaaa


dan akhirnya kemenangan Penalty menjadi milik Team Perpustakaan. So depa kira dah jadi johan team A kami naib johan team A. Pehtu kami lawan pulak dengan JOHAN TEAM B ...nak tau sapa???


NINJIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA team USM...depa nie memang dah dok main untuk negeri punya memang power wei......so kami kena teruk jugak 3-0...tapi bagi kami sendiri semua nie adalah pengalaman kot. tapi yang nie saya pun rasa banyak sangat peluang bola mai..Tapi sebab kekurangan skill dan latihan membuatkan saya terlepasss banyak peluangggg....tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk



 Akhirnya keputusan muktamad uollsss. KIMIA PENANG telah mendapat tempat ke-3 secara keseluruhan kiranya 2 tahun berturut turut kami mengekalkan pingat untuk dibawa pulang..Tahniah TEAM.....









Memang pengalaman FUTSAL kali nie sangat best wei...bukan apa sebab memang..hahhah 1st time saya join dapat main ke semifinal kot....dan bawa balik medal...sabuah pencapaian yang terbaik kot...dan pada masa yang sama nama saya dan sorang lagi team kak suriati telah melayakkan kami dipilih ke saringan TEAM MAKSAK PULAU PINANG. Jika kami terpilih maka perlawanan MAKSAK akan diadakah di Johor pada 14/3/2019 nanti... Doakan kami berjaya..memang nak kata dapat tu susahlah sebab banyak lagi yang memang power..Tapi kita cuba ja ambil pengalaman dan peluang yang ada..



 Jom tengok beberapa lagi gambar yang sempat saya snap...

bersama KEEPER IMPORT kami yang paling win!!!!!


cian weiii dia injureddddd


Muka muka player KIMIA PENANG

Muka mak mak orang

 
WINN NISYAAAAA

Antara moment paling tak boleh dilupakan bila player KIMIA TEAM LELAKI..Ehsan injured dan kena buat operation sebab ada yrat terputus....kami doakan dia cepat sembuh yerr

gigit weiiiii 

loveeeeeeeeeeeeeeeeee


nak ajak stratergi pakai botol ayaq pun jadilahhhh

No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels