Friday, December 9, 2016

Apa itu Krisis Pemulihan | madamsurianieshaklee



Assalammualaikum semua..Hari nie SS nak berkongsi info tentang APA ITU KRISIS PEMULIHAN..Selalunya perkara ini terjadi semasa anda mengambil sesuatu produk makanan sampingan. Jangan tersalah anggapan bila anda mengambil sesuatu suplimen, anda akan alami beberapa simptom. Ada yang panggil kesan negatif..Bila berlaku perkara nie, pengguna selalu akan salahkan produk tersebut sebab tak bagus dan sebagainya. So inilah info yang paling penting untuk anda tahu...

Apa Itu Krisi Pemulihan??

Sesetengah orang akan melalui suatu jangkamasa penyesuaian apabila mula mengambil suplimen dietary.  Simptom- simptom  ini kelihatan seperti penyakit, tetapi sebenarnya tidak. Ianya adalah tindakbalas oleh tubuh kita kerana kekurangan khasiat disebabkan tabiat pemakanan kita. Apabila makanan berkhasiat dibekalkan dengan mengejut oleh suplimen, krisis pemulihan terjadi.

Sewaktu jangkamasa penyesuaian, ada kemungkinan penyakit-penyakit yang pernah dilalui tubuh dahulu akan timbul kembali. Biasanya ia akan terjadi untuk beberapa hari, walaubagaimanapun  tubuh yang lemah akan mengambil masa yang lebih lama untuk pulih.

Keadaan ini disebabkan oleh toksin yang telah tertimbun didalam tubuh kita untuk jangkamasa yang lama, sisa-sisa makanan berkimia, lemak dan stress ditambah dengan diet tak seimbang, kurang tidur, antibiotik atau pengambilan ubat-ubatan. Supliment Dietary membantu mempertingkatkan sistem imun kita, kebolehan detoksifikasi serta pengawalan organ organ kita.

Pada waktu detoksifikasi ini, ada kemungkinan pening, kelesuan, sakit kepala, ketidakhadaman ( perut kembung, lapar ), cirit-birit , kahak berlebihan, kencing yang keruh, berasa hangat, berpeluh dan sebagainya.

Simptom simptom ini berbeza antara individu dan akan berlalu 1 hingga 2 minggu.

Diwaktu jangkamasa krisis pemulihan ini, minumlah banyak air bersih, rehat yang secukupnya dan makanlah lebih sayuran dan buahan. Selagi mana kita memahami ini adalah simptom pemulihan, kita akan mudah melalui fasa ini..




No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels