Tuesday, July 14, 2015

11 Manfaat Dan Kebaikan Lecithin



Lecithin

APA ITU LECITHIN??

Lesitin soya ialah sumber utama kolina, salah satu komponen pengutus saraf asetilkolina yang terlibat dalam penghantaran mesej dalam otak dan sistem saraf.
Lecithin Shaklee diperoleh secara semula jadi daripada kacang soya. Setiap sofgel mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg, inositol.

Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl- kolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu.
Tidak mengandungi perisa atau pewarna tiruan, pemanis atau pengawet.
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.



APAKAH MANFAAT UTAMA LECITHIN SHAKLEE 



MENYERAP VITAMIN YANG LARUT LEMAK - membantu tubuh dalam menyerap vitamin A.D,E dan K yang larut lemak.

MELINDUNGI HATI - menghalang enapan lemak dihati, sirosis hati dan hati berlemak. Ia juga membantu memulihkan kesihatan hati.

PEMECAHAN LEMAK DAN KOLESTROL - Lecithin bertindak sebagai "pembersih" salurdarah, pengambilan tambahan membantu mengemulasi dan metabolisme lemak, kolestrol dan trigliserid didalam tubuh.

PERLANSINGAN - Menghalang obesiti. Pengambilan dalam kuantiti yang banyak dapat mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan perlansingan yang seimbang.

MENCANTIKKAN OTOT & KULIT - Membantu membran sel , melembapkan dan menghaluskan kulit untuk kulit cantik, mengaktifkan metabolisme sel dan melambatkan penuaan.

MEMPERBAIKI ALERGI - Menghalang platelet darah dari mengaktifkan tisu gegelung didalam salur darah, seterusnya mempertingkatkan alergik seperti penyalit kulit , dermatitis, demam alergi.

MENGHALANG KEJADIAN BATU KARANG - 90% dari batu karang terdari daripada kolestrol , lecithion mengemulasi kolestrol berlebihan untuk menyekat kejadian batu karang.

MEMPERTINGKATKAN DAYA INGATAN & RINGANKAN STRESS - Mengandungi kolin yang membentuk penghantar untuk saraf kranial yang mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan alzheimer dan meringankan stress. Wanita hamil harus ambil jumlah lecithin yang secukupnya untuk proses pembesaran sihat janin.

MENGHALANG TEKANAN DARAH TINGGI - Memperbaiki tekanan darah tinggi dengan menghalang arteriosklerosis, menggalakkan peredaran darah.

MEMPERBAIKI PROSTAT LELAKI - Kajian telah membuktikan masalah prostat dan urethra lelaki dapat dibaiki dengan pengambilan kuantiti lecithin yang banyak.

MERINGANKAN SEMBELIT -  Lecithin adalah pelembut najis yang berkesan, iaanya melembankan usus dan meleraikan toksin didalam usus.


Saya suka makan Lecithin sebab ia bantu untuk kurangkan masalah alergik pada kulit saya. bukan saja untuk kurus tapi untuk kecantikan kulit. 1 botol 180biji . Harga Pasaran : RM55.65. Jika anda inginkan harga dengan tawaran menarik boleh terus hubungi saya :


SHAKLEE BY MADAM SURIANIE
NO TEL : 0195434377
EMAIL : surianie_shaklee@yahoo.com


No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels