Wednesday, October 29, 2014

#SPONSERSAYA : YTL Family Outting Day

Assalammualaikum !!

Entry kali nie, lain sikit...This time punya entry SS namakan #SPONSERSAYA ...TUDIA...!!!havoc sangatkan nama nie!!!! feeling cam fames fames kot!!!...okay okay..actually this entry bukan berbayar pun..entry nie adalah entry dimana SS akan sharing dan ceritakan pengalaman SS ke tempat baru, shopping ker , hadiah dari orang dan sebagainya untuk korang baca. Mana tau dengan cara SS akan bantu perniagaan orang lain maju dan berjaya :).. dengan niat yang baik tau :).....

Okay seperti anda yang ada tengok Instagram SS pada minggu lepas, SS ada mention yang SS dapat short trip vacation di Vistana Hotel Penang yang fully sponser by YTL Hotel untuk 3 hari 2 malam .. YES!!! ITS FULLY SPONSER..Thanks to YTL GROUP especially To MR.RAYDEN LOW yang telah menghantarkan email dan menjemput SS dan family untuk join their event. Actually Event nie adalah  YTL Family Outting Day. So SS juga dijemput bagi memeriahkan suasana.

Mulanya memang tak tahu menahu tentang event nie, So after berbalas email yang berkali-kali dengan Mr. Rayden, dan SS pun bersetuju untuk join dan kami diberikan bilik khas untuk bermalam disana. Ingatkan dapat bilik biasa jer. Tapi masa Check in kat lobby hotel, nama SS diletakkan di "SUITE WING"...bestnyer....APA itu Suite Wing??? jom kita tengok sikit...lagipun Vistana baru jer selesai proses  renovation so memang cantik gilezzz....




The newly refreshed Suite Wing is an ideal choice of accommodation for business executives and leisure travellers in Penang. The Suite Wing consists of 185 exclusive and stylishly appointed suites that offer generous space along with a range of business and recreational facilities. 

Each two and three bedroom suite is designed with a spacious living and dining room to provide maximum privacy and comfort. Each Suite includes:

  • Free WiFi
  • Access to the Suite Wing Executive Lounge
  • 50" LED television with local and cable channels
  • Signature bathroom essentials by Mangosteen Collection - memang best giler..wangi :)
  • Coffee and tea making facilities
  • Hairdryer
  • IDD telephone with voice mail
  • Secure key-card access
  • Digital safe
  • Iron and ironing board

The Suite Wing is a true sanctuary that is enhanced by the warm and friendly service of the hotel. Whether you are travelling for business or pleasure, this is the one place that has everything you need to make your stay away from home perfect. 


Two Bedroom Suite : RM490 Rate/Day (MYR)
Three Bedroom Suite : RM590 Rate/Day (MYR)











Wah bestkan..Bilik yang SS dapat nie ada 2 bilik, 1 bilik utama dan 1 bilik kecil, tapi klu datang dengan family untuk 6 orang memang lepas pun.Sebab besar dan selesa kot. Nak tidur ramai ramai kat ruang tamu pun boleh..Selesa dan cantik. So happy dapat merasai pengalaman kat sini :)


Tengok tu, mentang dapat tidur atas tilam empuk, lena terus jam 9pm dah tidur sampai ke pagi...Zakwan oh Zakwan...memang sedap la tu tidoknya :)


Pada hari esoknya, kami dibekalkan seperti biasa 4-6 voucher breakfast di Cafe. Bab nie memang best sebab SS nie actually suka gila makan  kat Hotel, sebab ada macam macam pilihan makanan yang kita boleh pilih . Pagi tu pihak hotel ada sediakan lebih 50 menu untuk guest makan antaranya ialah :

omelet egg
bihun goreng
nasi lemak
sausage black paper
salad
dorayaki
cornflakes & milk
sayuran
moi
buah-buahan
ayam goreng
kek
dan macam macam lagi

semua nie memang SS suka makan.. so kalau ada event makan-makan , bawak SS memang tak rugi..nampak ja kurus tapi Ya allah makan banyak!!!!... Sedap..SS bagi 4 star :)





So lepas jer makan, Si tuan besaq tu dibawa mandi kolam, actually this are the 2nd time dier mandi kolam, sebelum nie pernah mandi sekali masa umur dia dalam 7 bulan. Tapi disebabkan masalah teknikal, Zakwan demam panas keesokkan harinya...So lepas tu suami SS tak benarkan Zakwan mandi kolam..hehehhe..tapi yang ini special kes..kasi dier main main air jer...BAru jer masuk kolam tak sampai 5 minit dier dah ketaq...seronok tengok dier happy....



THE FAMILY DAY 

Back to the story.... Event YTL tu bermula jam 12pm sampai 5.30pm. So lepas jer si Zakwan mandi kolam, minum susu, terus dia tidur balik, SS pun siap siap dan turun bawah dulu untuk buat ronda-ronda tengok persiapan event tersebut. Antara acara yanga da ialah:

  • Face Painting
  • Manicure & Pedicure
  • Congkak
  • Playstation
  • Photobooth
  • Golf Challenger 
  • Outdoor & Indoor Game
  • Test Drive With Nissan
  • Zumba Dance
  • Fishing Bottle
  • Cookies Decoration

the entrance





Indoor Games


Photobooth


Cookies Decoration

 So bila dah siap meronda dan snap picture untuk SS sharing dalam blog, baru SS naik ke bilik untuk siapkan Tuan besar tu... once kami dah siap biasalah kita makan dulu...Pada hari event tu, kami juga turut diberikan makan pagi, tengah hari dan makan malam. Duduk kat hotel tu kira macam menambahkan berat badan ja..heheheh.....okay back to story balik.. Lepas dah siap makanm baru boleh nak bawa Zakwan main main....

" ibu nak main apa erk?"


" ermmm nak turun mainlah "


 






Kita kasi Zakwan main golf dengan abah :)..baru feeling macam orang kaya-kaya..konon kan!!! tengok gelagat ZAkwan nie. Memang dia seorang budak berusia 1 tahun yang cukup bijak dan aktif. uolls sendri tengoklah gelagat dier. Ada yang cakap umur dia nak masuk 2 tahun dah...So the whole day tu kira enjoylah bukan untuk SS tapi untuk anak sendiri. Its fun bila kita dapat spend bersama dengan family the whole day....Next time klu SS dapat invatation macam nie memang SS nk join lagi..seronok...

Tepat jam 6.30pm makan malam pun siap di hidangkan, So kmi pun turun ke Cafe untuk bermakan-makan lagi. Kali nie best sebab sedap!!! tak mau cakap banyak, uolls boleh tengok sendiri a few gambar yang SS snap untuk korang yer :) So enjoy the food tau...sedap!!! Kalau nak rasa uolls boleh jer Check in di Vistana Penang kalau nak datang.. Tapi ingat kena buat reservation awal takut FULL HOUSE!!!






sorry gambar blur sikit :)


Apapun sangat enjoy dengan short trip vacation 3 hari 2 malam di VISTANA HOTEL PENANG by YTL Group. Lepas renovation nie, memang Vistana nampak lebih Class, cantik dan lebih menarik serta services yang cukup bagus. Those yang berminat nak stay kat sini bolehlah layari webpage Vistana untuk lihat lebih lanjut dan membuat tempahan :


Atau

PENANG BUKIT JAMBUL
213 Jalan Bukit Gambir, 11950, Bukit Jambul, Penang, Malaysia
Tel: +60 4 646 8000    Fax: +60 4 646 1400    
Email: vispg@ytlhotels.com.my 

GPS: N 05° 33' 62.6" E 100° 29' 15.9" 


Selamat bercuti.

No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels