Friday, June 27, 2014

Misscarrage (Part 1)


 Assalammualaikum semua....

Mungkin ramai ynag tertanya-tanya SS sihat ker lepas ada yang terbaca status di facebook SS minggu lepas tentang Kandungan SS yang lalu!!!

Buat semua teman dan juga pembaca belog SS, terima kasih sebab anda semua masih lagi follow perkembangan kehidupan keluarga SS yang comel ini...Sekarang nie SS masih lagi dalam mood berpantang. Cuti 2 minggu untuk SS berehat dirumah. Alhmdulillah semuanya okay. Tapi biasalah kekadang tu rasa sakit masih terasa.

ada yang bertanya...ceritalah sikit bagaimana keadaan itu berlaku pada diri SS!!! Ermmm mulanya tak mau nak bercerita tapi takpalah as a story SS nak share dengan uolls semoga ia dijadikan sebagai pengajaran dan pengalaman buat semua M2B out there!!!

Actually kandungan SS dah pun mencecah 12 minggu bersamaa 3 bulan. Kalau dulu 1st preggy, 12 minggu tu dah boleh nampak bentuk janin dalam kantungnya... Ada nampak heart beat dan sebagainya...Tapi kali ini lain.. Setelah SS buat urine test sendiri pada 9th May 2014. Yes!!! SS hamil untuk 2nd baby. Tapi SS tak pun follow up dengan check up di mana mana klinik. Konon nak tunggu bagi 3 bulan++ baru nak p check bla..bla...bla... Tapi bila terasa sesuatu yang lain berlaku,,,SS memang rasa sangat tak sedap hati..



Pada 19th Julai 2014, malam khamis tu perut SS memang rasa sangat lain dari yang lain. Rasa macam nak mai period. Sakit sengugut itu terlalu sakit, sampaikan nak jalan pun tak jadi. Ingat gastrik, SS terus bedal minum ESP + ostematrix..tapi masih tak okay... suddently lepas mandi terasa something keluar daripada kemaluan SS!!!! Bila check..oppss apakah ini??

Ingatkan keputihan ketikan hamil!!! its normal tapi kali nie cam lain.. memang raas perut tersangat sakit!!! sampailah SS tertidur...Then esok pagi bangun perut masih terasa sakit...but mungkin angin...SS pun pie kerja macam biasa. tepat jam 10am cam tu, SS ke toilet konon nak membuang air besar. Tapi lain pulak jadinya...nampak darah splash dalam mangkuk masa buang air kecil...MAsa tu memang rasa something bad happen on me..terus SS buat call ke husband...Dia datang dan terus kami p check si KLINIK TAN BUKIT JAMBUL..



after 2 hours menunggu..akhirnya kami diberitahu yang kandungan SS tak sihat...Tiada janin yang ada dalam kantung SS. so Dr .Tan advise untuk ke GH untuk buat DNC....Time tu memang terasa sangat sebak... Hanya tuhan yang tahu...memang depan doktor SS cover senyum ja. tapi masuk ja dalam kereta memang rasa sebak...secara automatik...ramai yang cakap its okay Ss masih ada Zakwan ....Insyaallah nanti ada rezeki lain. Tapi once kita tahu yang dalma perut ini ada insan lain yang hidup tetapi dah tak ada memang akan terasa tak banyak sikit jer...ishhh...mungkin orang tak faham....hanya tuhan saja yang tahu perasaan SS masa time tu...

apa itu D&C?? nanti SS story panjang sikit okay!!!


so petang tu jugak, SS ke GH bahagian kecemasan untuk check Dan depa advise untuk tunggu 2 minggu lagi !!!1 What!!! 2 minggu....mati aku....dahla tak ada janin uolls nak suruh tunggu??nonsence kot doktor GH nie...macam nak baling ja muka depa dengan mesin scan tu..Ishhh sabo jer..takpa Ss pun balik dengan hati yang sangat bengang!!! aduhai!!!


Nak tahu apa yang jadi keesokkan harinya....????

tunggu part 2.....kasi suspend sikit!!!!

No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels