Friday, August 3, 2012

Apa Hadiah Kawin Saya


Assalammualaikum semua dan salam ramadhan buat anda semua...Macam mana puasa ? dah berkurang ker atau masih penuh? hopefully penuh...heheheh...duk tak diam dah masuk puasa ke 14 dah.esok dah ramadhan 15.Memang cepat jer....bila dah mai ramadhan 15 nie rasa sat jer nak raya. Tapi tahun nie nak rasa raya tue tak sangat sebab dok rasa nebes nak kawin nie...alahai....klu dulu akak aku yang sibuk tapi sekarang nie tahun nie, aku pulak yang rasa benda yang sama.

Okaylah back to the topic yang nak diceritakan pada semua ialah...HADIAH PERKAHWINAN....Bagi pasangan pengantin yang baru jer berkahwin, memang ini adalah diantara hadiah yang paling mereka nantikan. Actually bukan terhegeh-hegeh nak minta hadiah. Tapi sebenarnya bila orang hadiahkan kita sesuatu dengan niat yang ikhlas, pahala pada orang yang memberikan :)

Memandangkan hari nak kawin tak lama..Ada juga kengkawan yang  bertanya :

" Sue nak hadiah kawin apa? Nanti aku pie beli hadiah..last last hang dapat rice cooker 5 biji..Apa hang nak buat?"

Betoi tak? So tak salah klu ada mereka yang bertanya dan anda memberitahu apakah hadiah yang anda inginkan. atlist tak sama....meh saya nak kongsi pulak hadiah yang ingin saya dapat untuk hadiah perkahwinan daripada kawan-kawan dan kenalan saya....

BED SHEET
Bedsheet atau orang cakap cadar nie adalah antara pilihan hadiah paling disukai oleh semua orang untuk membeli dan menghadiahkan kepada bakal pengantin. Bukan apa.Bila masuk rumah baru. 2 minggu sekali kena tukar cadar. at list bila ada cadar yang baru...Rasa sedap sikit hati nak tidur sebab sentiasa berbau harum..Tak ada ternampak peta Arfica kat cadar tue. Kalau dapat cadar yang jenis cotton lagi bagus daripada lain. Sebab dia akan rasa lembut dan sejuk jer bila tidur :) warna yang sesuai adalah warna gelap sebab klu wana putih nanti senang nampak kotor...:)




BEKAS REBUS TELUR
Ha,,,ini adalah diantara benda keperluan dapur yang paling saya suka.. Tak sure sapa yang nak hadiahkan kepada saya nanti...hhehehhe bukan mahal pun .Harga dia dalam RM20 kebawah. Kalau ada benda nie sure teringat masa sekolah rendah.Pagi-pagi dah boleh request kat mak nak telur rebus makan dengan roti then air milo panas..hehehehhe...memang kenangan....



BLANDER
ini adalah antara sahabat setia suri rumah :)



FRAME
Boleh gantung gambar kawin :) klu ada baby....gambar baby pulak...



JAM DINDING
nak tengok masa utk tidur :) ngeeengeee



MICROWAVE OVEN
Hadiah mahai oooo..hehehhehe sapala nak bagi kan :)


RICE COOKER
Masak nasi untuk keluarga tercinta.....


SET ALAT BBQ
Duduk flat boleh buat bbq ker? haruslah pie picnic..heehhehe


SET PISAU
Saya suka masak..Memang best klu ada yang ini :).....belikan saya 1 set...



STEAMER POT 
Walaupun tak pandai ada nie. Tapi teringin nak ada 1...boleh masak macam macam nie....



HOT WATER DISPENSER
Saya suka ini...



APRON
Erm..nak yang design cute-cute....nanti bila nak masak. Rasa macam comey jer..heehhe...


CAMERA
nak ini juga.....


MIXER
Walaupun saya nie tak pandai buat kuih atau kek. Tapi klu ada benda nie sure akan praktik nak buat. Sebab bakal suami saya memang suka makan kek...



dan ada lagi beberapa hadiah lain..nak upload tapi web nie tak lepas...dia cakap 

"Harap maaf, permintaan anda over bajet"

ahhahahahahhaha.....sekian terima kasih...jangan lupa yer u`olls..KEpada kengkawan yang nak mai kenduri saya....bolehlah tyn list nie..dah ada yang beli ker belum..Kang membazir jer aku dapat hadiah banyak..

To be Continue..............

Bride To Be,
~sue~

No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels