Thursday, June 21, 2012

2 bulan Sebelum Majlis Perkahwinan


Hello semua,

Wah tak sangka dah hampir dekat Majlis  @ Hari bersejarah saya bersama insan tersayang..cewah....okaylah kali nie saya nak berkongsi dengan semua pembaca berkaitan WEDDING CHECK LIST BRIDE TO BE....Almaklumlah dah tinggal 2 bulan jer. Klu sebelum nie dah bg u`olls persiapan dalam tempoh 1 tahun persiapan perkahwinan...

So sekarang nie kita masuk bab 2 bulan sebelum majlis perkahwinan :




2 BULAN SEBELUM MAJLIS PERKAHWINAN




  • Permohonan Berkahwin
Firstly, ini adalah 1 benda yang WAJIB semua B2B buat utk nak kawin. Klu tak ada ini memang tak boleh nak kawin ler u`olls. Borang nie boleh u`olls dapatkan di Pejabat Agama yang berdekatan dengan kawasan u`olls tinggal. Kalau nak cakap lebih tue takut silap. Batter call pejabat agama kawasan u`olls utk further notice.

Selalunya permohonan hanya boleh bibuat 3 bulan sebelum majlis. Klu pie awai pun pegawai tue tak akan terima.....so just klu dah confirm tarikh nikah. So senang uolls nak buat persiapan yang lain.


Keperluan :
  • Sijil Kursur Pra-Perkahwinan
  • Sijil Nikah ( ibu bapa bagi pemohon perempuan)
  • Kad pengenalan
  • Keputusan HIV test
  • Sesi soal jawab bersama TOK KADI

inilah antara details yang akan anda kena selesaikan :) saya dalam proses untuk buat benda nie :)



  • Memastikan ukuran baju anda sesuai dengan bentuk tubuh anda dan pasangan



     Untuk design baju pula, sya dah sediakan 3 busana untuk saya gayakan di majlis saya nanti iaitu majlis pernikahan, persandingan & cutting cake ceremony, gitu kan....siapa yang buat baju???
saya telah menyerahkan sepenuh kepercayaan kepada 2 orang designer yang cukup hebat dan juga sangat popular sekarang nie....sapa dia??ha tunggu...saya masih rahsiakan....

Simple itulah yang saya nak..Asalkan saya nampak cun...design pun dah dibincangkan bersama designer tersebut. so sangat excited nak tunggu baju siap.....

Warna apa?? semestinya kombinasi warna PUTIH + MERAH + PEACH PASTEL




Love,
~sue~







No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels