Friday, March 30, 2012

Kucing saya semakin membesar


Kucing...oooo kucing...
lama tak cerita pasai kucing saya nie...kucing pun dah membesar dengan sihatnyer....

Jom kita tengok berapa besarnya mereka itu....

ELISON
Ini adalah anak kepada kucing saya SUZI yang berumur dalam lingkungan 5 bulan...sangat aktif cuma elison nie pemalu sikit..dan dia sangat manja...sekarang nie dah besar dah....Hobi dia 




EDWARD
 Ini pulak abang kepada si ELISON tue...EDWARD namanya..yang nie sangat agresif yang terlampau. Sangat aktif...Dan sangat ketegak gila punya...Hobi  dia suka main dalam plastik dan suka tangkap benda yang bergerak. Tapi dia sangat suka dengan Handbag saya....siap selongkak handbag semata-mata nak cari getah rambut donat saya nak buat main..peh tue gonggong 1 rumah..hampeh toi...then bila aku nak ikat rambut..terpaksa cari bawah meja....cisssss



SUZI
Ini pulak SUZI ibu kepada EDWARD dan ELISON. Makin hari makin kurus jer si SUZI nie....Bulu pulak semakin gebu ...Suzi nie selamber jer tapi pantang kalau kita petik cari n panggila nama dia...chooooppppp terus mai kat kita...Dan dia nie sangat manja...suka sondoi kat orang....Kalau  nak tidok dia suka duduk kat tempat yang lembut....Sekarang nie tengah mengandung lagi anak ZIKO pulak...confirm anak dia comel nanti :)


ZIKO
Ini pulak Ziko abang kepada SUZI..heehe...Ziko nie adalah kucing yang sangat besar iaitu seberat 5kg kot..itu pada tahun lepas. Tahun nie tak timbang lagi....Bulu dia memang terbaik...lembut dan sangat tebal....Ziko nie dia perangai pelik sikit...Takut kat orang yang dia tak kenai....Kalau nampak orang ramai sure dia lari sembunyi....Lagi 1 dia nie tak suka bising-bising.Tapi bila dengar suara saya or En. Tunang.Confirm mai terus...nak manja-manja...dia suka kalau kita usap pala n bulu dia....terus mengelupok syok....Ziko nie adalah kucing kesayangan En.Tunang saya. One day penah dia tak balik rumah 1 minggu..Punyalah En,.tunang tue risau sampaikan saya jugak yang kena marah sebab tak jaga si Ziko nie baik-baik...Hampeh tulll....So after 1 week memang si Ziko nie balik umah..Kena marah si Ziko tue..Padan muka dia....



Some times bila kita bela kucing nie, dapat tenangkan fikiran sikit sebab dapat main dengan depa...Then kekadang tue boleh ajak sembang..Kononlahkan macam depa nie faham jer..hahahhaha...Apapun tak sabar nak tunggu si Suzi beranak...Berapa ekor lagi pulak nak tambah ;)


Bride To Be,
~sue~


No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels