Tuesday, September 20, 2011

Jangan Cakap Tipu,,,DOSA!!!


Yang pastinya kalau kita cakap tipu sure ramai yang tak suka kat kita!!!!BETOI TAK??? sekarang nie cuba anda fikirkan jika orang yang kita percaya tipu kita....Kononya nk jaga hati tapi sebaliknya kita yang terluka? Macam mana kita nak ubati hati yang kecewa tue???
Sebab tipu nie memang susah kita nak perbaiki kelemahannya. 

Tipulah kalau kita sendiri cakap yang kita nie tak pernah kena tipu...Ada macam-macam jenis tipu yang anda semua kena tau. Tapi Sunat...Tipu Muslihat..tipu nak jaga hati..Tipu suka-suka...Dan yang paling best..TIPU sebab sayang..

Bagi saya sendiri...sejauh mana pun hubungan seseorang tue kalau dia asyik tipu memang susah hubungan itu nak bertahan. Saya memang pantang kalau ada orang yang suka menipu...Daripada nak menipu tue..Baik ja jangan buat depan mata. BUat ja di belakang,itu tak sakitkan hati ok...Tapi sekali kalau kena tipu memang oparah la orang tue.

Kenapa nak tipu??Soalan nie selalu akan ditanya bila pesalah tue dah ditangkap. Yang pastinya jawapan itu "SEBAB I SAYANG KAT U"....ish apa pun kes nie..ada ka patut benda nie boleh buat main-main. Nie belum kawin,.tapi kalau dah kawin macam mana nanti???adeh...

Apap pun kita hanya boleh tengok ja. Sebab benda nie memang susah kita nak kontrol melainkan orang dan tuan punya badan sendiri yang kena control. Sayang tue memang la sayang tapi tak payahlah sampai nak kena tipu. Then buat benda tue depan mata kita. cam mana tue??Tolong jap sesiapa explnd kan benda nie...Bukan seklai 2 tapi dah berkali.Mana boleh kita nak tahan? 

well takpa satu hari nanti orang yang menipu nie selalunya akan kena balik balasan...kita tunggu dan lihat..bukan doa tapi hakikatnya..sebab sekarang tuhan bayar CASH!!!

Jangan pulak sampai orang CHOP kita nie KAKI PENIPU!!!itu tak baik tue




with luv,
~sue~

No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels