Tuesday, March 20, 2012

Hilal..semoga cepat sembuh


Dear all my pembaca blog SurianieSamsudin,

Last week saya telah digemparkan dengan 1 berita yang sangat mengejutkan. Tanpa kita sedar..dan tanpa kita percaya benda itu terjadi dalam kehidupan seharian.

saya telah dikejutkan dengan berita seorang kawan saya " kenalan rapat" telah dimasukkan ke ward atas sebab penyakit kronik yang sangat serious iaitu Hepitatis B penyakit yang sangat merbahaya. Kalau u guys nak tahu apa itu penyakit Hepitatis B. Link to Here : Apa itu Hepitatis B ?

Memang sangat terkejut bila dapat tahu yang dia dijangkiti penyakit tue. Memang rasa macam nak menangis jer. Dan apabila jangkitan nie merebak dan ia menyerang hati...Memang keadaan semakin serious. Sampaikan badan dia jadi kuning. Macam orang sapu kunyit kt badan. Mata dia sangat kuning.

Siapakah yang saya maksudkan :


Nama : Hilal
Facebook link : Kiemealfian Yusop

Mungkin ada yang mengenali beliau dan mungkin juga tidak. Nama sebenar beliau ialah Hilal Bin Mohd Yusop. Pemilik butik pengantin Sutra Citra Bridal yang berlokasi di Ayer Itam. Berusia 25 Tahun . 
Beliau telah dimasukkan ke ward pada Khamis lepas 15 Mac 2012 kerana mengalami masalah kuning badan yang sangat teruk. Setelah diperiksa beliau disahkan mengidap penyakit Hepitatis B yang sangat serious dan dah menyerang hatinya. 
Doktor hanya meminta beliau untuk makan ubat bagi menahan kanser merebak dan menyerang otak beliau. Kos ubat tue memang tinggi. Inilah ubat yang dokor sarankan kepada beliau untuk makan

BARACLUDE ( ENTECAVIR ) 
Harga : RM 500 ( 30 biji  bekalan 1 bulan )
RM 170 ( 10 biji bekalan 10 hari)

Pada mereka yang ingin menyalurkan sumbangan anda, bolehlah terus menghulurkan sumbangan wang ringgit kepada akaun beliau :

HILAL BIN MOHD YUSOP
CIMB BANK : 0739 0000 100 205


  Dan saya tekad untuk membantu beliau walau apa cara sekalipun at list dia boleh bertahan dalam tempoh 5 tahun daripada sekarang.Itu kata doktor. tapi adakah is sesingkat daripada itu??Hanya Tuhan sahaja yang tahu.

Untuk mereka yang ingin mengetahui aktiviti dan status setiap hari Hilal dan tahap kesihatannya...Jom join Facebook Fan Page " We Love Hilal "




"Dear Eilal,
Kami sebagai kawan, nak eilal sihat sentiasa dan kami mau eilal jangan patah semangat untuk teruskan hidup okay. Insyaallah tuhan akan sentiasa membantu hambanya. berdoalah pada-Nya agar dipermudahkan segala urusan.Be strong n remember that we always here n love u "




Bride to Be,
~sue~



2 comments:

  1. We also for Hilal..
    Hep B mmg bahaya.. moga Allah kurniakan kesembuhan buat Hilal.. AMin

    ReplyDelete
  2. nurul.

    Insyaallah sekarang nie memang hati dah rosak ( bahagian dalam ) kronik. so hanya berbekalkan ubat itu ja dapat membantu untuk kurangkan penyebaran sel jangkitan itu sahaja

    ReplyDelete

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels