Monday, August 14, 2017

Wallpaper Sticker | DIY by Madam Surianie



Hello semua....entry kali nie SS nak kongikan seperti yang SS janji hari tu pasai idea SS buat wallpaper kat rumah SS. Macam tahun lepas SS buat DIY guna cat dan alhamdulillah memang terbanak sangat feedback dan ada yang ambil idea tu untuk buat kat rumah depa sendiri... So untuk kali nie SS nak sharing idea paling mudah dan simple untuk anda semua..

Kali nie SS tak gunakan sebarang kos untuk beli cat tapi SS gunakan printed Sticker ja...Beli kat mana??? satg SS cerita...actually masa mula mula nak buat nie..dok terpikiaq jugak apa idea nak buat..Nak cat rumah rasa letih sangat.Tak ada time masa bulan posa tu...letih ja..So 1 day masa tengah google dan mencari idea terjumpalah page kat IG nie, dia jual wallpaper sticker yang sangat unik dan menarik. Mulanya terfikit nak buat cam mana. Dahlah cat kat dinding pun tak berapa okay... SS pun tergerak hati nak belek dan cari idea.

Sampailah dapat idea datang mencurah curah untuk deco raya tahun nie dimana SS pilih hanya untuk lekat lekat ja...buat kombinasi deco tahun lepas... lepas dah buat susun atur ruang tamu jadilah idea yang SS plan nak buat

Beli wallpaper sticker nie dengan

prettylittlethings.my


uolls kena beli di akaun IG tau. FB tak pasti pulak ada ker tak..

Ada macam macam design dia jual, based on idea kita pun dia boleh tolong printkan dan send pada kita. So bila dah dapat tu kita just lekat ja..Mudahkan. Kali nie SS pilih design bentuk 3 segi sebab nak bagi sama dengan design kat rumah.Takut nanti tema lari pulak dan SS minta dia tolong mixkan dengan 3 warna pilihan untuk mudahkan SS buat kombinasi susunan nanti..

So inilah hasilnya.......taraaa...






Bila dah sampai...apa lagi SS terus lekat ja...Tak pk banyak sebab dalam pala otak tu dok pk nak buat apa dah. Yang penting anda yang nak buat nie kena pk dan set siap2 design yang nak buat. Macam SS memang tak terlalu spesifik nak susun, so SS pilih untuk lekat secara rawak. At least nampak dia lebih cantik dan funky. Kalau nak susun pun boleh tapi takut jugak kalau nanti ada yang terlari nampak cacat pulak :)

Semoga idea nie boleh bantu uolls semua nak deco rumah masing masing...good luck

kalau ada yang nak order, boleh terus whatsapp jer kat owner dia : +60135277280



No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels