Friday, March 23, 2012

Tips Membeli Perfume :)



Original & Local ???

Pasti ada segelintir orang yang tidak mengetahui tentang cara untuk mengenal pasti perfume yang anda beli itu sebenarnya Original atau bukan.....???Dan mungkin juga ada yang tahu cara yang betul mengenal pasti....Tapi ada juga persamaan diantaranya tapi sebaliknya semuanya itu dusta...

Kelesss ayat kan....jom lah kita share bersama....

Ini adalah gambar yang diambil dari internet...contoh jer okay...hehhehe....tapi kalau nak dapat kat luar memang senang....tapi pandaikah anda membezakan yang palsu atau bukan??jom saya nak share bersama....




Tips Membeli Perfume Jenama :


  1. Firstly kalau ampa nak membeli perfume nie...Belilah di kedai yang menjuai perfume yang berada didalam shopping mall, butik, parkson dan sebagainya.
  2. Elakkan memberli perfume secara online, pasar malam, jualan murah dan juga kantaw punya penjualan.
  3. Pastikan ada code Bar pada botol perfume. Sticker yang dilekat tue selalunya terlekjat dengan kemas. tidak senget dan sebagainya.
  4. Design atau tulisan yang berada di botol itu akan dapat anda rasa melalui sentuhan jari anda. Klu tak rasa maksudnya bukan.
  5. Dan yang paling penting, goncangkan botol. Jika anda lihat banyak buih yang terhasil dari goncangan itu, maknanya itu TIDAK ORIGINAL. Tapi jika anda goncang buih itu hanya sikit dan pekat. Itu adalah yang ORIGINAL.
  6. Ketahanan bau lebih lama.Seharian atau lebih jika anda tidak mencuci pakaian yang anda semburkan wangian itu.
  7. Selalnya harga perfume yang original tue bernilai RM150 ++.Ada juga yang mencecah ribuan ringgit.

So ini tips yang dapat saya kongsikan bersama dengan anda. Terutama mereka yang nak membeli wangian untuk dijadikan hadiah, hantaran dan pemakaian harian. Mungkin tips ini dapat membantu anda...Yang penting bajet kena adalah baru boleh nak shopping... :)

Tapi apakah wangian kegemaran u`olls??
Ini  antara my Favourite perfume....








So selamat bershopping...

Bride To Be,
~sue~

2 comments:

  1. Ada Mokthar : most welcome. sekarang nie dah byk yang tak original tapi nampak macam ori...So kita kena beware la..supaya tidak ditipu lagi :)

    ReplyDelete

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels