Tuesday, November 15, 2011

12 Bulan...Apa Yang perlu diselesaikan??

ello semua penantin.....dan bakal penantin....Wah..dah seminggu kot rasanya tak membelek belog saya yang dah semakin ramai followernya..Sangat suka..Tima kasih kepada yang menjadi follower saya..
OKaylah kali nie masih lagi nak buat entry berkaitan dengan wedding..Biasalahkan feeling mood nak kawin....hehehhe...sedangkan lambat lagi..Tapi klu ambik sekadar imbas tue yang bahaya nanti last minit yang tue semua tak ada..

Okay this time nak ceritakan tentang 

APA YANG ANDA PATUT BUAT DALAM MASA 12 BULAN??

12 BULAN SEBELUM MAJLIS PERKAHWINAN
  • Memilih tarikh untuk majlis pernikahan dan persandingan
  • Memilih lokasi majlis, waktu jamuan dan tempahan makanan
  • Menentukan gaya serta tema majlis persandingan
  • Mengaturkan bajet
  • Memilih perancang majlis perkahwinan yang terbaik dan mengikut kemampuan anda

Okaylah nak ceritkan lebih details mengenai perkara yang PATUT anda selesaikan dalam masa 12 bulan atau 1 tahun sebelum majlis anda. 
Sebab ini adalah part yang paling penting untuk anda selesaikan...Mencari lokasi...katering dan sebagainya..sebab klu anda tak cari katering macam mana orang nak makan..klu tak cari dewan macam mana nak buat kenduri...


MY WEDDING

LOKASI :
Alhamdulillah dah membuat tempahan cuma tunggu pengesahan daripada pihak management tempat itu sendiri. Yang pastinya tempat itu memang menjadi kegilaan orang ramai
PUSPANITA HOME,PENANG

Sebab pilih : Lokasinya berada dekat dengan rumah sendiri dan ahli keluarga yang lain, keluasan rumah itu yang sangat luas, tempat meletak kenderaan dan kawasan yang sesuai untuk anak-anak bermain tanpa rasa risau dan takut sebab kawasan tue dikelilingi oleh pagar. 


Kalau u`olls nak tahu lebih lanjut berkaitan dengan rumah ini. LINK TO THIS STORY by JUMIE SAMSUDIN : PUSPANITA HOME


TARIKH :
Saya dan tunang saya telah memilih tarikh untuk kami diijab kabul dan melansungkan hari persandingan kami iaitu pada
15th SEPTEMBER 2012 ( Sabtu)

Sebab : Buln September merupakan bulan kami bertunang iaitu pada 12th September 2010...lagipun bulan tue tak ada cuti sekolah cuma ada cuti 1 Malaysia. So memang semua orang tak sibuk la sangat...insyaallah..dan alhamdulillah kedua pihak keluarga saya dan tunang saya pun dah bersetuju dengan tarikh yang diberikan


CATERING
Untuk bahagian makan, belum lagi nak bincang sebab itu diserahkan kepada abang saya MR.BUDI yang telah menguruskan katering masa wedding kakak saya yang lepas. Banyak jugak yang cakap kata nasi tue sedap...Memang pun..walaupun dapat makan last-last tapi memang sedap. Memang terbaik...Insyaallah akan dipakai pada majlis perkahwinan saya jugak.
Lauk apa pun belum decide lagi..


PERUNDING PERKAHWINAN 
Seperti yang anda semua sedia maklum...saya sendiri memiliki sebuah butik pengantin 
 THE HOUSE OF RED GINCU ...walaupun ada yang tak tahu..saya maklumkan pada anda...heheh promote okay....
Semestinya majlis saya akan diambil alih sepenuhnya oleh butik saya sendiri. Daripada majlis nikah sehingga ke majlis persandingan..Namun disebalik mempromosikan majlis perkahwinan saya ini..Saya akan link juga dengan beberapa lagi orang kuat iaitu butik pengantin yang akan bekerjasama dalam menjayakan majlis perkahwinan saya nanti. Kalau nak tahu siapa??Tunggu pada entry yang akan tiba.....
PERUNDING RASMI


Hope u`olls enjoy dengan berita yang nak disharing bersama dengan anda semua...

No comments:

Post a Comment

Apa Itu Chromebook | Review By Madam Surianie

 Hello semua Assalammuaikum, Untuk Entry kali nie saya nak sharing dengan uolls semua tentang Chromebook. Kenapa Chromebook?? uolls pernah t...

Labels